Společnost Metro prodá své hypermarkety ve východní Evropě

ilustrační foto

ilustrační foto

Německá maloobchodní společnost Metro, která v Česku provozuje volkoobchody Makro, se chystá prodat francouzské firmě Auchan část svých hypermarketů ve východní Evropě za zhruba miliardu eur (25 miliard korun). Informoval o tom list Financial Times.

Prodej se podle listu týká zhruba stovky hypermarketů Real v Polsku, Rumunsku, Rusku a na Ukrajině. Metro je čtvrtou největší maloobchodní společností na světě.

Auchan má nyní v Polsku, Rumunsku, Rusku a na Ukrajině přes 200 hypermarketů. Divize Real, která působí rovněž v Německu, je považována za slabší část skupiny Metro. Ta nyní omezuje své investiční plány a soustředí se na obchody typu cash&carry a prodejny elektroniky. Firma podle listu pravděpodobně prodá rovněž německý řetězec obchodních domů Kaufhof.

Provozní zisk skupiny Metro ve třetím čtvrtletí klesl o 35 procent na 398 milionů eur (deset miliard korun). Firma musela snížit ceny, aby přilákala do svých obchodů zákazníky, které trápí krize v regionu. Vysoká nezaměstnanost a nízký růst mezd přiměly spotřebitele omezit výdaje za některé položky, zvláště nepotravinářské zboží.

Metro provozuje zhruba 2200 obchodů ve 33 zemích světa a zaměstnává přes 280 tisíc lidí. Ve střední a východní Evropě působí společnost od roku 1993, v České republice je zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash&Carry ČR provozuje 13 velkoobchodních center a podle tržeb patří mezi největší obchodní řetězce v zemi.

Axel Hluchy: V Makru obsluhujeme stále více Vietnamců