Tesco otevřelo první „sousedský obchod“. Síť menších prodeje připravuje i Globus

Tesco

Tesco Zdroj: profimedia.cz

Obchodní řetězec Tesco v Praze u stanice metra Luka otevřel první prodejnu nového formátu menších obchodů určených pro rychlý nákup. Takzvaný sousedský obchod má prodejní plochu 1000 m2, téměř polovinu nabídky zaujímají čerstvé potraviny. Další obchody, které budou upraveny do nového konceptu, přibudou brzy i v Jablonci nad Nisou a v Mikulově. S konceptem menších obchodů letos přišel i Globus.

Nový typ obchodu je určený pro menší a častější nákupy. „Novým formátem sousedského obchodu reagujeme na změnu zákaznického chování, kdy preferují nakupování v dostupné vzdálenosti od svých domovů. Důraz je kladen na čerstvé potraviny, přehledné uspořádání a technologie," uvedl výkonný ředitel Tesco pro ČR Patrik Dojčinovič.

S formátem malých prodejen v blízkosti exponovaných center měst přišly letos i konkurenční hypermarkety Globus. Na jaře v Pardubicích otevřely první menší obchod Globus Fresh. „Aktuálně se mohou naši zákazníci těšit na novou prodejnu Globus Fresh v Praze, kde oproti pardubické prodejně přibude řada novinek v sortimentu i ve službách. Tím naše expanze do center nekončí, ba naopak, začíná," uvedla mluvčí Globusu Rita Gabrielová.

 

Také diskonty Lidl změnily v poslední době obchodní strategii a zamířily i do nákupních center, dříve stavěla firma pouze obchody jako samostatně stojící budovy. V červenci například řetězec otevřel prodejnu v bytovém komplexu Karolína Plazza v Praze.

Diskonty Penny Market letos pokračují v expanzi a otvírají nové prodejny i v menších městech. Průměrná plocha nově otevíraných prodejen je 830 metrů čtverečních.