Umrtvená cestovní kancelář pro plyšáky chystá restart

Může začít balit. Česká firma Toy Traveling chce začít znovu prodávat na přelomu roku „zájezdy“ pro plyšové hračky. Počítá se s devíti destinacemi

Může začít balit. Česká firma Toy Traveling chce začít znovu prodávat na přelomu roku „zájezdy“ pro plyšové hračky. Počítá se s devíti destinacemi Zdroj: e15

Majitel společnosti Toy Traveling Marek Hlávka chce na přelomu roku znovu začít prodávat „zájezdy“ pro plyšové hračky. Letos umrtvená cestovka pro plyšáky se přitom má – podle představ podnikatele – vrátit na trh ve velkém stylu.

„Máme nasmlouvané lidi po celém světě, kteří budou zařizovat zájezdy vedle Prahy do dalších osmi měst,“ řekl deníku E15 Hlávka. Spolupráce se prý děje na základě franšízy; platby poplynou do české Toy Traveling zpětně za každou odbavenou hračku. Lidé tak budou moci posílat své oblíbence na zájezd například do Londýna, Amsterodamu, Sydney, Las Vegas nebo Quebeku.

Společnost Toy Traveling zahájila za velké mediální pozornosti činnost počátkem roku 2010 poté, kdy Hlávkův nápad získal investory v pořadu České televize Den D. Menšími spolumajiteli firmy se tehdy stali bývalá ministryně informatiky Dana Bérová a podnikatel v cestovním ruchu Tomio Okamura. Elán ale vydržel unikátní cestovce sotva rok; od počátku letoška de facto nefunguje.

Okamura i Bérová se z firmy stáhli, uváděné důvody se přitom liší. Hlávka tvrdí, že to bylo na jeho popud, neboť si chce firmu řídit sám. Okamura naopak mluví o „účetních nesrovnalostech, které vznikly Hlávkovou nezkušeností“. „Ale já jsem absolutně spokojen. Potvrdilo se, že jde o unikátní nápad, který bez jediné investice do reklamy přitáhl zájem celého světa. Skutečně jsem si to užil, Markovi dál držíme palce,“ řekl Okamura. V období prvotní slávy cestovky stál základní zájezd 90 eur, v ceně byly například fotografie hračky před památkami.