Unilever se pouští do nutridrinků v Asii za miliardy dolarů | E15.cz

Unilever se pouští do nutridrinků v Asii za miliardy dolarů

Unilever se pouští do nutridrinků v Asii za miliardy dolarů
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia

Barbora Pánková

Britsko-nizozemský Unilever chce převzít potravinářskou divizi britské GSK v Indii včetně značky Horlicks za čtyři miliardy dolarů. Budou následovat aktivity v Bangladéši.

Generální ředitelka britské farmaceutické skupiny GlaxoSmithKline Emma Walmsleyová pokračuje v naplňování nových strategických priorit firmy, které spočívají především ve farmaceutickém podnikání: zbavuje se byznysu s výživovými doplňky v Indii i tamní přední značky nutridrinků Horlicks. První velký obchod učinila Walmsleyová už letos v březnu, kdy vykoupila podíl švýcarského Novartisu ve společném farmaceutickém byznysu, a to za třináct miliard dolarů. 

S nejvyšší nabídkou za byznys GSK v Indii nyní přišla podle informací z agentur britsko-nizozemská skupina Unilever, čímž přebila nabídku švýcarského Nestlé. Zájem projevila v minulosti podle listu Financial Times také americká Coca-Cola.

Unilever a GSK vstoupily do fáze „exkluzivních rozhovorů,“ uvedly ve středu agentury. Strany odmítly komentovat částku, podle akciové burzy v Bombaji mají jmenované aktivity GSK v Indii hodnotu kolem čtyř miliard dolarů. Součástí dohody je také převzetí aktivit GSK v Bangladéši v hodnotě 187 milionů dolarů. 

Transakce za více než čtvrt bilionu. GlaxoSmithKline kupuje podíl Novartisu

Nicméně někteří analytici nepohlíží na akvizici příliš pozitivně. „Doufejme, že globální gigant nezaplatí příliš mnoho,“ poznamenávají David Fickling a Nisha Gopalanová z Bloombergu. Poukazují na to, že vzhledem k vysokému obsahu cukru může obliba u lidí žijících ve městech a prosazujících zdravější životní styl klesat. „Unilever má rozsáhlejší distribuční kanály v Indii, o kterých se GSK může jenom zdát,“ přiznávají ale výhody potenciálního kupce.

Podobně hodnotí akvizici také analytik společnosti Bernstein Andrew Wood, podle kterého se GSK v Indii přestávalo dařit. „Pro Unilever to může být výhodné vzhledem k jeho silnému zastoupení v Indii,“ uvádí podle agentury Reuters.

Nápojáři dopřávají cukr už i Čechům. Po dlouhé době je levnější než náhražky
Cukrovinkáři mají problém. Plán Světové zdravotnické organizace může prodražit výrobu polev

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud