Výrobci léků přitlačili na reklamní výdaje

Léky

Léky

Čeští výrobci léčiv v tomto roce výrazně zvýšili nákup reklamy v ceníkových cenách. Zatím nejvíce investují firmy GlaxoSmithKline, Bayer a Novartis. Do propagace jednotlivých firemních značek jdou v některých případech dvojnásobné i vyšší částky než v loňském roce. Firmy zůstávají v propagaci věrné především televizní komunikaci, vyplývá to z údajů společnosti Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic.

Celkový objem hrubých inzertních výdajů v segmentu „Léky“ přesahuje 1,032 miliardy korun. Meziročně se investice do reklamy zvyšíly o 18,75 procenta, od začátku roku do 30. června šlo celkem o 869 milionů korun.

Výjimkami, které své reklamní rozpočty v Česku snížily, byly společnosti Reckitt Benckiser a Berlin-Chemie/A.Menarini. Zbylí zadavatelé umístění v Top 10 do reklamy investovali alespoň o polovinu více než před rokem. Největším skokanem je v tomto směru společnost Novartis, která za reklamu utratila až o 86 procent více peněz než v prvních polovině roku 2010. Novartis se spolu s GlaxoSmithKline a Bayer umístily na prvních třech místech žebříčku.

Srovnání hrubých reklamních investic TOP 10-ti zadavatelů v segmentu "Léky"Srovnání hrubých reklamních investic TOP 10-ti zadavatelů v segmentu "Léky" | AdmosphereSrovnání hrubých reklamních investic firemní značky v segmentu "Léky"Srovnání hrubých reklamních investic firemní značky v segmentu "Léky" | AdmosphereZdroj: Admosphere