ČEZ se řítí do prosperity. Škoda Auto mění směr. Ekonomové sází na trezory ČNB | E15.cz

ODEMČENO: ČEZ se řítí do prosperity, Škoda Auto mění směr, ekonomové sázejí na trezory ČNB

Výroba modelu Octavia v mladoboleslavském závodě Škody Auto.
Výroba modelu Octavia v mladoboleslavském závodě Škody Auto.
• 
ZDROJ: Škoda Auto

Adam Váchal

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

ČEZ se řítí do období mimořádné prosperity. Analytici očekávají násobný nárůst dividend. Investiční kuchařka v časech stagflace. Ekonomové sázejí na trezory ČNB, bondy i na nezávislé akcie. Zellmer přebírá otěže ve Škodovce. V době plné strastí má automobilku vrátit na výsluní.

Odemykáme pro vás tři úspěšné články z minulého týdne a vybíráme to nejlepší z prémiového obsahu. Pokud chcete číst další zamčené články a mít okamžitý přístup k exkluzivním zprávám, analýzám a důležitým informacím ze světa byznysu a politiky, podívejte se na naši nabídku předplatného. Nově si můžete předplatit veškerý prémiový obsah E15 a k tomu další tituly CNC za pouhou jednu korunu na měsíc.

odemykáme >>>

ČEZ se řítí do období mimořádné prosperity. Analytici očekávají násobný nárůst dividend

Polostátní energetická skupina ČEZ splňuje všechny předpoklady pro to, aby svým akcionářům dokázala vydělat. Vzhledem k přetrvávajícím vysokým cenám energií na burze zažívá nejlepší léta za poslední dobu. Příští rok má být navíc z pohledu analytiků rekordní, což by měli investoři pocítit i na dividendách.

odemykáme >>>

Investiční kuchařka v časech stagflace. Ekonomové sázejí na trezory ČNB, bondy i na nezávislé akcie

Ústup do obrany a sázka na tabák či výrobce laciných prášků proti bolesti. I tak může vypadat jeden ze scénářů investování v období recese. Právě tomuto scénáři dala v závěru června investorská obec podstatně vyšší pravděpodobnost než doposud. Velký kapitál se začal stěhovat do konzervativních dluhopisů, burziáni vzdávají sázky na průmyslové kovy a svět kryptoměn je zapomenut. Spolu s prázdninami může nastat jeden z největších letošních veletočů peněz na burzách, hybnou silou bude přitom pesimismus a tápání v klimatu souběhu recese a růstu cen, tedy obávané stagflace.

odemykáme >>>

Zellmer přebírá otěže ve Škodovce. V době plné strastí má automobilku vrátit na výsluní

V době, kdy ve všech třech závodech Škody Auto začíná celozávodní dovolená a z výrobních linek nebudou týden sjíždět nová auta, nastupuje do čela firmy nový šéf. Automobilku od 1. července povede dosavadní ředitel prodeje značky Volkswagen Klaus Zellmer. Příliš klidu si nedopřeje. V koncernu aktuálně probíhají klíčová jednání o budoucím směřování celé skupiny. Hraje se o budoucnost koncernových továren i o místa desítek tisíc zaměstnanců.

>>> výběr toho nejlepšího z rubriky E15 Premium

Na obřím brownfieldu Avia v Letňanech má vyrůst nová čtvrť. Změnu brzdí tamní radnice

Kdysi slavná továrna na letadla a automobily, v budoucnu nová čtvrť obklopená zelení. Nyní ale není v areálu Avie v pražských Letňanech vyjma pár skladů nic. Jeden z největších brownfieldů v hlavním městě už patnáct let čeká na změnu územního plánu, která by umožnila majiteli bytovou výstavbu. Byť o proměnu území stojí stát, magistrát i sousední Čakovice, letňanská radnice má k dohodě výhrady. Tamní opozice vyčítá vedení městské části, že dává přednost výstavbě na zelených loukách.

Kuna loví euro. Čeští ajťáci zajistí přechod na euroměnu pro největší chorvatskou banku

Takovou zakázku ještě žádná tuzemská IT firma nedostala. Společnost Trask, kterou v roce 1994 založili Filip Tománek a Tomáš Svoboda v bytě v pražských Dejvicích, se dohodla s největší chorvatskou bankou Zagrebačka, že jí zařídí přechod z kuny na euro, jímž Chorvaté začnou platit od ledna příštího roku. Trask s obratem přes miliardu korun a více než pětistovkou zaměstnanců vede muž se zkušenostmi z Goldman Sachs a někdejší vedoucí partner české EY Pavel Riegger.

Z(a)tracená čísla: Kdo neřešil bydlení včas, dnes pláče

Video se připravuje ...

Elektroauta zlevní díky masivní výrobě i dotacím, říká šéf Evropské komise pro dopravu

Evropa se musí odstřihnout od putinovského Ruska. O to rychlejší musí být její transformace k zelené ekonomice, tedy i elektromobilům, zdůrazňuje v exkluzivním rozhovoru pro deník E15 jeden z nejvlivnějších evropských úředníků Henrik Hololei. Muž, který připojil rodné Estonsko k Evropské unii a ukrajinskou bikoloru ke svému saku. „Lidé řeší, jak drahý je život v Evropě. Správně bychom se ale měli ptát, co stojí život mimo ni,“ říká Hololei, generální ředitel Evropské komise pro dopravu a mobilitu.

Ve vládní koalici sílí volání po vyšších daních. Experti souhlasí, někteří by zahrnuli i banky

Mezi politiky Pirátské strany, Spolu a STAN se stále častěji objevují názory, že pouhé škrty ve státní správě nestačí na zastavení bobtnajícího státního dluhu. Především mezi Piráty a KDU-ČSL je nejvíce zastánců razantnějších daňových změn, které by posílily příjmy státního rozpočtu. Nejúčinnějším a politicky asi nejprůchodnějším opatřením by podle analytiků bylo zvýšení daně z příjmů fyzických osob, která po zrušení superhrubé mzdy činí patnáct procent. Veřejným financím by pomohl i růst DPH, který však odborníci kvůli dopadům na nejohroženější skupiny obyvatelstva nedoporučují.

Peníze za faktury do pár vteřin. 4Trans získává na další rozvoj téměř půl miliardy

Kde banky nevidí příležitost, tam jedná česká společnost 4Trans. Ta nyní získává od převážně zahraničních investorů na další rozvoj 18 milionů eur, tedy 445 milionů korun. Tuzemský fintech, který ihned proplácí nákladním dopravcům faktury, peníze využije na rozšíření produktu, expanzi na další trhy nebo na posílení týmu. 

Další exkluzivní zprávy najdete v rubrice E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery