Agrofert Media míří s 5+2 dny od schránek ke stojanům

Až roznáška regionálního týdeníku 5+2 dny do schránek splní propagační účel, zaměří se jeho vydavatel na levnější a účelnější stojany. „Náklady na doručování jsou značné,“ komentuje cenu kolem 50 haléřů za doručení jednoho výtisku ředitel Agrofert Media Vladimír Junger. „Navíc při doručování do schránek v podstatě náhodným adresátům nevíme, zda o výtisk stojí,“ poukazuje za další slabinu distribuce tzv. neadresnou roznáškou, jejímž prostřednictvím se ke čtenářům dostává většina výtisků 5+2 dny.
Adresnou roznášku zpoplatní
Poplatky České poště i tázavé pohledy vlastních marketérů přiměly vydavatele k úvahám o nabídce obdoby předplatného, jímž by čtenáři, kteří si chtějí bezplatný týdeník nechávat doručovat, tuto službu sami platili. Včetně správy databáze „předplatitelů“ by pak doručení jednoho výtisku stálo 7 Kč. Ředitel Junger v této souvislosti hovoří o „schránkovném.“ Kromě toho týdeník rozdávají i kameloti. „Ideální by ale bylo, kdyby si lidé přišli,“ obrací Junger pozornost k již zmíněným distribučním stojanům rozmístěným na veřejných místech včetně úřadů. Balíky výtisků se v nich ocitnou za minimálních nákladů a lidi, kteří si je sami berou, lze s úspěchem považovat za čtenáře. Vydavatelství již rozmístilo více než 2000 stojanů a další čekají na své umístění a redakce už k hledání vhodných míst vyzvala i čtenáře.
Který „každý“ desátý?
Otázka příhodné distribuce roste pro AGF Media na významu jednak s blížícími se podzimními volbami, ale také v ohledu čistě ekonomickém. Vzhledem k tomu, že největší letošní mediální projekt na konci července dosáhl zamýšleného maximálního rozsahu 1 milionu výtisků po celé republice, bude mít efekt inzerce produktů značek spadajících pod koncern Agrofert na výsledky jeho mediální filiálky značný vliv. Přesto ale vydavatel při určování toho, kdo má být oním každým desátým Čechem, který noviny dostane, žádný sociální ani ekonomický klíč nestanovuje, všude se jedná o desetinu obyvatel. O tom, do kterých čtvrtí a ulic pošta noviny roznese, rozhoduje vydavatel jen podle rozmístění stojanů. Čtenáři v okolí těchto distribučních míst noviny do schránky zpravidla nedostávají, mohou si je ale vyzvednout.
O dalších plánech Agrofert Media si přečtěte v srpnovém vydání časopisu Strategie.