Al-Džazíra po třech letech končí s vysíláním ve Spojených státech

Zázemí Al-Džazíry

Zázemí Al-Džazíry Zdroj: Wittylama via Wikimedia Commons (CC BY SA 3.0)

merická kabelová televize Al Jazeera America, která patří arabskému provozovateli televizního zpravodajství Al Jazeera Media Network, po necelých třech letech končí. Společnost oznámila, že kvůli ekonomickým problémům na americkém mediálním trhu ukončí své operace 30. dubna.

Al Jazeera America spustila vysílání v USA v roce 2013, kdy koupila televizní síť Current TV vlastněnou bývalým viceprezidentem USA Alem Gorem a jeho obchodním partnerem Joelem Hyattem za 500 milionů dolarů (12,4 miliardy korun).

Téměř okamžitě se však dostala do potíží, protože distributoři, včetně Time Warner Cable a AT&T, tvrdili, že mají smlouvy pouze s Current TV. Stanice tak nezískala okamžitý přístup do amerických domácností, jak doufala při koupi Current TV.

Loni v listopadu Al Jazeera America měla zhruba 800 zaměstnanců. Firma se odmítla vyjádřit k tomu, kolik lidí přijde o práci, uvedla agentura Reuters. Firma najala některé známé televizní novináře a všeobecně získala od odborníků na novinařinu vysoké hodnocení za svou produkci. Kvůli svému arabskému jménu a katarskému původu však měla problémy najít své místo v americkém mediálním prostředí.

Podle společnosti Nielsen byla Al Jazeera America dostupná pro zhruba 60 milionů amerických domácností

Firmu Al Jazeera Media Network kontroluje katarská královská rodina. Pokles cen ropy v poslední době měl dopad na příjmy Kataru. Mluvčí společnosti však odmítl spekulace, že by ukončení sítě v USA bylo spojeno s cenou ropy.

Al Jazeera Media Network dodala, že končí sice s kabelovou televizí, plánuje však rozšiřovat v USA své současné mezinárodní digitální služby, protože spotřebitelé opouštějí tradiční média a hledají zpravodajství na mobilních přístrojích, jako chytré telefony a tablety. Bližší informace k této nabídce hodlá poskytnout v příštích několika měsících.

Podle společnosti Nielsen byla Al Jazeera America dostupná pro zhruba 60 milionů amerických domácností. Loni ji denně v hlavním vysílacím čase však sledovalo pouze 28 tisíc lidí.