Al-Džazíra po třech letech končí s vysíláním ve Spojených státech
Al Jazeera America spustila vysílání v USA v roce 2013, kdy koupila televizní síť Current TV vlastněnou bývalým viceprezidentem USA Alem Gorem a jeho obchodním partnerem Joelem Hyattem za 500 milionů dolarů (12,4 miliardy korun).
Téměř okamžitě se však dostala do potíží, protože distributoři, včetně Time Warner Cable a AT&T, tvrdili, že mají smlouvy pouze s Current TV. Stanice tak nezískala okamžitý přístup do amerických domácností, jak doufala při koupi Current TV.
Loni v listopadu Al Jazeera America měla zhruba 800 zaměstnanců. Firma se odmítla vyjádřit k tomu, kolik lidí přijde o práci, uvedla agentura Reuters. Firma najala některé známé televizní novináře a všeobecně získala od odborníků na novinařinu vysoké hodnocení za svou produkci. Kvůli svému arabskému jménu a katarskému původu však měla problémy najít své místo v americkém mediálním prostředí.
Podle společnosti Nielsen byla Al Jazeera America dostupná pro zhruba 60 milionů amerických domácností
Firmu Al Jazeera Media Network kontroluje katarská královská rodina. Pokles cen ropy v poslední době měl dopad na příjmy Kataru. Mluvčí společnosti však odmítl spekulace, že by ukončení sítě v USA bylo spojeno s cenou ropy.
Al Jazeera Media Network dodala, že končí sice s kabelovou televizí, plánuje však rozšiřovat v USA své současné mezinárodní digitální služby, protože spotřebitelé opouštějí tradiční média a hledají zpravodajství na mobilních přístrojích, jako chytré telefony a tablety. Bližší informace k této nabídce hodlá poskytnout v příštích několika měsících.
Podle společnosti Nielsen byla Al Jazeera America dostupná pro zhruba 60 milionů amerických domácností. Loni ji denně v hlavním vysílacím čase však sledovalo pouze 28 tisíc lidí.