Až 70 procent Čechů je na on-linu alespoň jednou týdně

Aktuální trendy firemních webovek

Aktuální trendy firemních webovek

Většina pravidelných českých uživatelů internetu se k síti připojuje prostřednictvím klasického počítače nebo notebooku. V každodenním kontaktu se sítí je ale pro uživatele stále důležitější mobilní telefon. Vyplývá to z průzkumu společnosti IIBR, který vznikl ve spolupráci s Googlem v rámci projektu Internet jako součást každodenního života.

V Česku se lidé připojují na internet poměrně často, až 70 procent české internetové populace je online minimálně jednou týdně. Výzkum potvrdil, že aktivitou číslo jedna je hledání informací. Na počítačích pak nejvíce kontrolujeme bankovní účty, na mobilech si píšeme s rodinou a přáteli a na tabletech čteme online magazíny. Polovina respondentů uvedla, že mobilní telefon pro ně hraje velmi důležitou roli v souvislosti s mapovými službami. Nezanedbatelnou roli v životech uživatelů hrají také tablety. Díky tomuto zařízení se k internetu podle výzkumu připojuje 28 procent českých uživatelů, podobně je tomu také na Slovensku, v Polsku k těmto účelům využívá tablet jeden ze čtyř respondentů.

Kromě surfování z domova se k internetu připojujeme také z práce. Vedle toho 33 procent respondentů uvedlo, že na internetu jsou i ve chvíli, kdy sledují televizi.

I když je televize pořád preferovanější u starší generace, pro Čechy do 34 let je online obsah zábavou číslo jedna. Nejpopulárnější je v tomto ohledu video platforma YouTube. Češi zde nejvíce sledují hudební a vtipná videa a potvrzují pověst kutilů, když dvě třetiny uživatelů alespoň občas sledují také tzv. „Jak na to videa“. V oblibě následují filmy a videa o vaření a jídel. Stejnou situaci popisují i slovenští kolegové.