Brněnská univerzita láká na učení VUT FU

Univerzita láká na učení Vut fu

Univerzita láká na učení Vut fu Zdroj: archiv

Petr Novotný a Filip Votava , Strategie
Vysoké učení technické v Brně (VUT) zahájilo novou propagační kampaň určenou pro uchazeče o studium. I letos se vydává nekonvenční cestou.

Brněnské VUT chce přilákat studenty neobvyklými postupy. Ve své kampani spojuje dva světy – Západ a Východ, fyziku a metafyziku, metamatický důkaz a buddhistickou mantru. Výsledkem je učení zvané Vut fu.

Postupně tak vznikly náměty na čtyři díly minisérie o mnichu Lobsingovi, který opouští klášter východního učení a odchází na Západ studovat „techniku života“ na VUT. Jeho dosavadní znalosti jsou zde konfrontovány s výzvami vysokoškolského života.

„Lobsing má dva mentory – v klášteře je to mistr Ming a na VUT jeho protějšek pan Ing,“ popisuje kampaň její autor Adam Hrubý.

Mladý mnich vyráží do Brna

Na webu www.vutfu.cz se odvíjí příběh mladého mnicha, který za zvuku známé písničky Hvězdy jsou jak sedmikrásky nad Brnem hrané na tradiční čínský nástroj guženg vstupuje na brněnské hlavní nádraží. Brnu se v kampani přezdívá tajemné údolí Šalin, VUT tu sídlí na tak zvaném Křemíkovém vrchu. Nechybí ani odkazy na nejrůznější brněnské reálie či perličky typu „technické řešení hladu“, což je označení pro instantní nudle.

K přípravě nudlí potřebujete správnou techniku

V dalších dílech kampaně VUT FU se objeví spousta odkazů na svět, ve kterém se studenti VUT pohybují. Univerzitě se osvědčil humor, který použila v kampani Miluji tě, mé VUT v roce 2013, jež má na internetu přes 700 tisíc zhlédnutí. Tentokrát však humor pojali jinak. „Principy asijských filmů jsme aplikovali i v pohybech kamery nebo v ozvučení,“ uvedl producent minisérie Jiří Fiala. On a Hrubý patří ke skupině brněnských kreativců, kteří léta fungovali pod značkou studia Filmochod a točí reklamy například pro značku Ton.

Kampaň má ukázat, že VUT je škola, která se nebojí si sama ze sebe dělat legraci. Své publikum si opět našla: Za několik dnů od spuštění nasbíraly klipy na YouTube desítky tisíc zhlédnutí a microsite vutfu.cz „lajkovala“ tisícovka příznivců. Zbylé dva klipy série budou spuštěny za několik dní.

Starší spot Miluji tě, mé VUT

O VUT vznikly už tři kampaně. Tu první z roku 2013 a tu aktuální vymyslel tým okolo Adama Hrubého a Jiřího Fialy. Na podzim loňského roku však fakulta představila video Vlk z VUT a na ně navazující Vlčice z VUT, kterou připravil zcela jiný kreativní tým, za nímž stál Miroslav Balík z VUT. A zatímco první video působilo jako roztomila „ajťácká“ muzikálová parodie a to současné je sérií technoskečí ve stylu Tele Tele, to prostřední byla technicky vychytaná, nicméně machistická parodie Vlka z Wall Street, kterou média označila za pořádně sexistickou. I tak – anebo právě proto – ho vidělo přes 140 tisíc internautů.

Starší spot Vlk z VUT