Cannes Lions: Bronz pro Biolit a Young & Rubicam

Jaime Mandelbaum (vpravo) a Marco-Antonio Do Nascimento z Young & Rubicam Praha na letošním vyhlášení Agentury roku

Jaime Mandelbaum (vpravo) a Marco-Antonio Do Nascimento z Young & Rubicam Praha na letošním vyhlášení Agentury roku Zdroj: Michael Tomes

br
Středeční vyhlašování oceněných prací ve francouzském Cannes přineslo první medailový úspěch České republice. Bronz za kampaň Biolitu získává pražská reklamní agentura Young & Rubicam.

Agentura roku 2012 proměnila pět míst na shortlistu v kategorii Press v bronz za kampaň s dvěma vizuály – Pavouci a Komáři. Pod kampaní jsou podepsáni kreativní ředitelé Jaime Mandelbaum, Matthew Edwards a Marco-Antonio Do Nascimento, Copywriter Marco Antonio, Art Director Marco Antonio Do Nascimento a fotograf Adam Bartas. Zadavatelem kampaně, která si v Cannes odbyla svou soutěžní premiéru, je společnost Bochemie.

Biolit KomářiBiolit Komáři

Biolit PavouciBiolit Pavouci

V kategorii Press bylo letos přihlášeno celkem 34 prací z České republiky, z toho ale 31 bylo z Young & Rubicam Praha. Jednu práci pro Škoda Auto přihlásila agentura Leagas Delaney, dva inzeráty pro Amnesty International odeslala do soutěže agentura Havas Worldwide Prague.

Reklamní klání v Cannes pomalu vrcholí, zbývá rozdat ceny v kategoriích Film, Film Craft a Branded Content & Entertainment. Jejich shortlisty budou uveřejněny v pátek, konečné výsledky budou slavnostně vyhlášeny až v sobotu večer. Naději mají ještě agentury Young & Rubicam (Museum komunismu) a Proximity (BMW) v kategorii Branded Content & Entertainment a Young & Rubicam (Harley Davidson a Národní divadlo), VCCP (kino Aero), Havas Worldwide prague (Český helsinský výbor a Amnesty International) a Lowe GGK (Za lepší život v Praze) v kategorii Film. V kategoriích Film a Film Craft by mohly uspět i některé z místních produkčních společností.

V Cannes byli v rámci soutěže Young Lions vyhlášeni i nejlepší mladí reklamní tvůrci v kategoriích Media, Cyber a Design. Českým zástupcům se bohužel nepodařilo zopakovat úspěch z let 2012 a 2011, kdy právě v kategorii Média vybojovali čeští „Mladí lvi“ dvakrát za sebou zlato.