Českou platformu ROI Hunter posílil bývalý partner Facebooku

Peter Podolinský, bývalý partner Facebooku pro ČR a SR, nyní v ROI Hunter

Peter Podolinský, bývalý partner Facebooku pro ČR a SR, nyní v ROI Hunter Zdroj: archiv

Ještě v září asistoval Peter Podolinský u otevření pražské pobočky společnosti Business Factory jako Client Partner Facebooku pro Českou a Slovenskou republiku. Ke konci roku nicméně po dvouapůlletém působení v dublinském ústředí společnost z profesních i osobních důvodů opustil a stal se „salesem hunterem“ v ROI Hunter, v podstatě sesterské firmě Business Factory, jež se zaměřuje na prodej reklamy na Facebooku.

Přestup do ROI Hunter byla pro Petera Podolinského logická volba, protože právě ve své předchozí pozici pomáhal českou platformu v největší sociální síti etablovat, zároveň otevřel trh českým klientům a pomáhal jej škálovat.

Jen pro připomenutí, původně brněnský ROI Hunter je jedním z pouhé padesátky celosvětových „Marketing Partner’s“ Facebooku a z českého pohledu má tedy obdivuhodnou pozici. Facebook totiž právě na tyto partnery přenáší zodpovědnost za reklamu, s tím jim ovšem dává k dispozici veškerá data, jež o svých uživatelích má (jedná se o 2,5 milionu „signálů“ o každém z nich), čímž jim umožňuje efektivní cílení reklamy, a to až na úroveň sdělení pro skupiny dvaceti recipientů.

Facebook se svými partnery navíc piluje připravované technické novinky, takže ROI Hunter a spol. jsou vlastně stále o krok napřed. Aktuálně připravovaný nástroj Facebooku tak bude schopen změřit třeba to, zda někdo provedl nákup v kamenné prodejně poté, co viděl reklamu na výrobek či službu online. Díky analýze dat dovede ROI Hunter nabídnout konkrétní produkt někomu, kdo ani nepatří mezi „fanoušky“ té které značky na Facebooku. Zájem prostě vysleduje z jeho chování na celém internetu – nejde totiž vůbec jen o to, co děláme na Facebooku, ale o to, že i na jiných webech bývá Facebook implementován v rámci „Facebook Pixelu“. Data tedy sbírá Facebook všude, kde je „zadrápnutý“.

Okolí sídla společnosti FacebookOkolí sídla společnosti Facebook | Wikimedia Commons (public domain)

Právě detailní analýza dat je pro cílení reklamy v ROI Hunter klíčová. „Všichni víme, a v České republice to platí dvojnásob, že pokud se uživateli na Facebooku zobrazí nerelevantní reklama, inzerenta doslova sežere,“ říká zakladatel společnosti Karel Tlusťák.

„Marketéři oceňují, že jim nabízíme segmentaci dat, na základě které mohou dnes mnohem lépe komunikovat se zákazníky a svým trhem,“ dodává Petr Jelínek, ředitel pražské pobočky Business Factory. Klienti si podle něj nechají radit i s kreativou a načasováním kampaní.

Za online kopečky

Platforma ROI Hunter se rychle uchytila u nás, na Slovensku a vůbec v celém CE regionu. Spolupracuje zde s firmami jako Česká spořitelna, které ve facebookové kampani prokazatelně získala miliardu na hypotékách, dále Invia, Zoot či polské Allegro. Pro Business Factory a ROI Hunter, které dnes obstarává zhruba osmdesátičlenný tým, není dnes český trh už vůbec klíčový. „Úspěšná je třeba naše dubajská kancelář, která roste závratným tempem,“ libuje si Tlusťák.

Peter Podolinský tedy sice opustil facebookovou „matku“, nablízku jí ale zůstává i nadále. „Práci ve Facebooku chci zůstat tak blízko, jak jen to jde. Je těžké, aby práce s daty přinášela výsledky, v ROI Hunter to ale funguje,“ říká. V nové pozici je pro něj nyní klíčový rozvoj firmy na trzích severní Evropy, v Británii a Německu.

Revenue Facebooku se podle Podolinského zvýšilo mezi lety 2013–2015 pětkrát, a byť konkrétní čísla sociální síť nesděluje, pro Business Factory to znamená velkou naději na úspěch. Za čtvrt roku od otevření má pražská pobočka zkušenost se třemi stovkami klientů, přičemž řádově desítky z nich se vracejí a firma pracuje s reklamními spendy v jednotkách milionů korun. Podle Tlusťáka ROI Hunter cílí na zhruba 3500 velkých a středně velkých klientů a věří, že přes platformu proteče do online reklamy během tří let 750 milionů korun.