Febiofest letos okoření Pohlreich

Febiokuláry ve vizuálu Febiofestu 2015

Febiokuláry ve vizuálu Febiofestu 2015 Zdroj: archiv

Na provoz Febiofestu mají letos poprvé přispět granty, s kinorestauracemi pomáhá Pohlreich.

Na tiskové konferenci mezinárodního filmového festivalu Febiofest 2015, který se bude konat ve dnech 19.–27. března v pražských multiplexech Cinestar, zveřejnili pořadatelé hlavní zahraniční hosty a stěžejní novinku, která vznikla v partnerství s berlínským festivalem: sekci Culinary Cinema, jež spojí projekci filmů s kulinářským zážitkem pod dohledem šéfkuchaře Zdeňka Pohlreicha.

Festivalová kinorestaurace Febiofestu vznikne v jednom z barrandovských ateliérů a menu připravená kuchařskou hvězdou budou kopírovat jídla z korejských a italských filmů. Diváci budou také putovat po michelinských restauracích.

K již dříve oznámené herecké hvězdě Kim Novakové přibyl režisér oscarového snímku Zamilovaný Shakespeare i reklamního TV spotu Visa z prostředí ligy amerického fotbalu John Madden, padouch z bondovky Dech života i elegán z reklamy na pivo Bavaria Malt herec Jeroen Krabbé a italská herecká hvězda Alba Rohrwacherová loni oceněná v Benátkách za hereckou účast ve vítězném filmu slavného švédského režiséra filmů a reklam Roye Anderssona.

Čekání na granty

Festival, který začínal před 22 lety projekcí několika artfilmů v menším pražském sále a poté se rozrostl do podoby přehlídky, jež ve 14 sekcích obsadila na 10 dní celý velký multiplex, zápasil v posledních letech s nepřízní sponzorů a partnerů. „Před dvěma lety jsem Febiofest předal investorům, já už bych to dál nezvládl,“ řekl na tiskovce otec-zakladatel, režisér a producent Fero Fenič, který v roli prezidenta zůstává nadále „tváří“ festivalu.

Fero Fenič působí na Febiofestu 2015 v roli prezidenta festivaluFero Fenič působí na Febiofestu 2015 v roli prezidenta festivalu | archivFero Fenič (uprostřed) zůstává prezidentem festivalu, peníze už ale neshání.

Ředitelem je nyní Kamil Spáčil, který na otázku na výši rozpočtu odvětil: „Jde o necelých 40 milionů korun. Tolik nás festival bude stát, ovšem celou částku zatím nemáme, stále čekáme na přidělení grantů.“ Ty včetně evropských jsou novinkou ve financování přehlídky, za Feniče se jednalo vždy o soukromé peníze.

Slavné brejle

Febiofest má letos nový grafický koncept, jehož autorem je kreativní studio Stojkov. Tvůrce Georgi Stojkov pracuje s motivem brýlí, tzv. febiokulárů, na některých vizuálech budou vidět i brýle slavných hostů, kteří festival navštívili v minulosti.

Hlavním mediálním partnerem je i nadále Česká televize. Po mnoha letech vystřídá v úloze partnerského deníku Lidové noviny další titul vydavatelství Mafra – deník Dnes . Noví jsou i mediální partneři – vydavatelství Astrosat a outdoorový JCDecaux.