Obě skupiny mají i vlastního prodejce reklamy – u Lagardére je to Regie Radio Music (RRM), u Media Bohemia pak společnost Media Marketing Services (MMS).
Obě skupiny stály před více než dvaceti lety na začátku rozhlasového komerčního vysílání v Česku, dosud však byly jedněmi z největších konkurentů. Časy se ale mění. Součástí dohody obou partnerů je tak nyní podpora rádia jako media typu v reklamních kampaních, spolupráce na rozvoji rádiových reklamních služeb, jakož i jejich efektivní propojení s dalšími mediálními službami. S tím souvisí i spolupráce na metodologickém zpřesnění měření poslechovosti rádia a rozvoji měření efektivity jeho užití v komunikačních kampaních.
„Věříme v budoucnost rádia jako média, ale v současném rychle se měnícím prostředí mediálního trhu je nutné do jeho budoucnosti investovat. Rádio potřebuje velké investice do programu, do nových technologií, do šíření signálu i marketingu,“ uvedl předseda představenstva Media Bohemia Daniel Sedláček.
Budoucnost rádia v digitálním světě
„Spolupráce dvou největších provozovatelů privátního rádiového vysílání a s ním spojených marketingových služeb otevírá další možnosti pro zúročení našich zkušeností. Je to i uchopení výzvy pro řešení budoucnosti rádia v dnešním digitálním století,“ podotkl prezident a zakladatel české pobočky francouzské skupiny Lagardère Michel Fleischmann.
Podle propočtů Sdružení komunikačních a mediálních organizací (SKMO) dosáhly loni čisté investice do rozhlasové reklamy - tedy po započítání slev, barterů a selfpromo - částky jeden a půl miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2012 se jednalo o pokles o 5,2 procenta.