Internetová Kasa v dubnu spustí věrnostní program

„E-shopy mají oproti retailu výhodu v podobě množství získaných dat. Jejich skutečnou analýzou a aplikací do věrnostních programů se ale zabývá pouhá desítka, maximálně patnáctka v čele se Slevomatem,“ upozornil konzultant Acomware Jan Penkala.
„Naší výhodou a současně nevýhodou je nákup bez registrace, který zákazníkům sice umožňujeme, ale právě to práci s daty velice komplikuje. Dat máme hromadu, ale těžko se nám párují,“ vysvětlila marketingová a PR manažerka Kasa.cz Jitka Součková a současně oznámila, že k internetovým obchodníkům s věrnostním programem přibude také Kasa.cz: „Program spustíme v dubnu, zákazníci budou sbírat body za nákup a další aktivity na webu, a my jim za ně nabídneme například dopravu zdarma.“
Zakladatel Vltava.cz a internetový publicista Jiří Hlavenka v této souvislosti ale upozornil na fakt, že na našem trhu není k dispozici sofistikovaný výzkum, který by prozradil, jak to vlastně s věrností českého zákazníka e-shopů je. Podle Hlavenky by taková data byla pro provozovatele e-shopů důležitým vodítkem k dalším investicím.
Podle studie, kterou mezi 410 elektronickými obchody provedla společnost Acomware, se letos chystá navyšovat investice téměř polovina našich e-shopů. Týká se to hlavně těch, které vloni zaznamenaly výrazný růst. Mezi hlavními investicemi do marketingu si stabilně drží prvenství hlavně optimalizace pro vyhledávače (SEO), PPC kampaně a optimalizace pro vyhledávače zboží. Přes 30 procent obchodů ale letos plánuje více využívat také e-mailing. V celkovém marketingovém rozpočtu e-shopů budou podle výsledků studie hrát větší roli rovněž náklady na zlepšení práce se zákazníkem.
Mohlo by vás zajímat: