Jsme Pětka, takže chceme pět procent

Už před 15. říjnem, kdy jste začali vysílat, vás bylo možné naladit například na O2 TV. Kde ještě?
Od prvního října běží signál na DVBT v multiplexu 3 a na O2 na pozici 19, kde jsme nahradili TV Metropol.
Jak vznikala vaše kampaň?
Měli jsme výběrové řízení, kterého se zúčastnilo pět velkých agentur, a nakonec to vyhrála Ogilvy. Reklamní kampaň jsme spustili v menší míře 3. října a s tím, jak se blížil 15. říjen, se postupně rozšiřovala. Kampaň je v první fázi v objemu 15 milionů.
Na jaká média jste se zaměřili především?
Z pochopitelných důvodů nejsme v televizích a nebudeme dělat ani speciální eventy. Konkrétní mediasplit bude vypadat tak, že v OOH máme 29 procent, v printu 41 procent, v rádiích 14 procent a v onlinu počítáme se 16 procenty.
Kdo vám dělal grafiku?
Celý grafický koncept a televizní grafiku dělalo studio Oficína, které má za sebou i Primu Cool a ČT24, a já osobně jsem z grafiky opravdu nadšený. Ochutnávku můžete vidět v traileru, který je třeba na webových stránkách. Ještě bych dodal, že on air budeme pravděpodobně používat claim Pětka – televize, které propadnete a off air to bude slogan Jediná opravdu česká televize.
Jakou byste chtěli mít sledovanost?
Režim do konce roku je pro nás testovací a není to nic, k čemu bychom se nějak upínali. Zásadní je pro nás dosáhnout v prvním roce share 1,5 procenta, druhý rok dvě procenta a třetí rok pětiprocentní share. Koneckonců jsme Pětka…
Jak máte zajištěné měření sledovanosti?
Potěšující je, že nám překvapivě z hlediska měření vyšly vstříc ATO i Mediaresearch, protože nové televize mohou být do denních dat zařazeny tři měsíce po spuštění. My ale budeme mít přístup k datům o sledovanosti od začátku vysílání, takže už můžeme pozorovat trh. Do denních dat se dostaneme pravděpodobně od 1. prosince, což je velmi nadstandardní.
Budete se chtít stát členem ATO?
V budoucnu bychom určitě chtěli, je to náš cíl, ale pochopitelně to bude podle share. V tuto chvíli nás zastupuje At Media, která je přidruženým členem ATO a má po třech letech podanou žádost o řádné členství. Momentálně je veškerý náš kontakt s ATO přes At Media.
Jaký je váš postoj k možnému dvojímu měření sledovanosti?
Domníváme se, že situace je v tuto chvíli velmi komplikovaná, a nevíme, jak se bude připravované druhé měření vyvíjet. Budeme to ještě vyhodnocovat.
Byli jste osloveni ze strany Sdružení pro měření sledovanosti?
Ne, nebyli.
Jaká je dostupnost vašeho signálu?
Máme uzavřenou smlouvu s Českými Radiokomunikacemi na multiplex, kde je také Prima Love a Óčko a kde jsme už od 1. října vysílali trailer. Máme také podepsanou smlouvu na satelit, budeme na Skylinku v nabídce Digital. Do té doby, než budou akvizice, které budou omezené licenčně, budeme free-to-air, takže nás bude možné naladit i na Slovensku a vůbec v dosahu satelitu Astra 23,5° E, což se ale později změní. Jsme už také na O2 TV a jednáme s UPC o zařazení do jejich nabídky.
Z hlediska programu chcete spoléhat na vlastní tvorbu. Budete přesto i něco nakupovat? Jak bude vlastně program Pětky vznikat?
Schéma je teď postavené téměř stoprocentně na vlastní tvorbě. Prakticky všechno vyrábíme v Čechách na základě vlastních nebo smluvně vázaných externích produkcí. Podle mě je to dobrý počin i proto, že se tím rozhýbe televizní trh, oslovíme kreativní lidi a ukážeme, že není nutné všechno nakupovat venku. Budeme pochopitelně vytipovávat i akvizice, třeba v oblasti pohádek.
Jednali jste s regionálními televizemi, ale k dohodě nedošlo. Jak bude fungovat provázanost s televizí Metropol, která zůstává zaměřená spíše regionálně na Prahu a střední Čechy?
Původně jsme u projektu Metropol uvažovali o jeho transformaci, rozšíření a propojení směrem k regionům. Představovali jsme si, že by televize Metropol byla ve vztahu k regionům jakousi matkou, ovšem regiony by měly pochopitelně plná práva.
Tedy model, který měla donedávna Prima?
Trochu lepší a pro regionální televize výhodnější.
A jak je to tedy dnes?
Postupně jsme se v našich úvahách a diskusích o programu dostali k tomu, že půjde o novou televizi se samostatnou vysílací licencí, která bude přesně vyprofilovaná. Dál vedeme diskuse o tom, jak propojit Metropol s dalšími partnery. Bavíme se už ale o plnohodnotnější spolupráci, není to model „matka“.
Jaký prostor budete věnovat zpravodajství?
Na TV Metropol bude fokus na zpravodajství z Prahy a středních Čech poměrně velký, na Pětce bude zpravodajství odlehčenější a zábavnější, půjde o zábavnou formou komentované zprávy. Přiblížíme se tomu, jak se o tom, co se děje, baví lidé doma…
Propojení dvou televizí vám zřejmě umožní snížit náklady…
Licenci Pětky vlastní Metropol TV a s tou se sdílejí personální zdroje, výrobní kapacity, studia… Přitom je velmi důležitý přístup Luboše Měkoty, který projektu věří a po celou dobu jej podporuje.
Takže vysílat budete i ze známého studia TV Metropol s prosklenou výlohou?
Budeme vysílat i ze studia TV Metropol, ale větší formáty vznikají ve velkých studiích.
Jaký obchodní model jste pro rozjezd televize zvolili? Máte nějakou speciální nabídku?
Máme uzavřenou výhradní dohodu o zastupování s At Media, která nás zpočátku bude prodávat v rámci svých balíčků. Později s předpokládaným růstem sledovanosti se v rámci At Media vyčlení balíčky jen na TV Pětku.
Vlastní tvorba umožňuje dobře využívat product placement. Budete ho nabízet?
S product placementem počítáme, bude ho prodávat náš přímý obchod, který se bude sponzoringem a právě product placementem zabývat.
Pavel Attel
V roce 2002 spoluzaložil hudební televizi Óčko, kde byl programovým a výkonným ředitelem. V roce 2007 spoluzakládal lokální televizi TV Praha 11, která byla předstupněm TV Metropol, a v roce 2010 satelitní a kabelovou televizi Retro Music Television.
Je výkonným ředitelem a akcionářem skupiny Metropol se zodpovědností za oblast provozu, obchodu a marketingu. A také je vášnivým bubeníkem. Prakticky všechno vyrábíme v Čechách na základě vlastních nebo smluvně vázaných externích produkcí.
Foto: Luboš Wišněwski