Kampaně mobilních operátorů: Telefónica zatím vede

Květinový záhon na Můstku

Květinový záhon na Můstku

Telefónica ve čtvrtek 11. dubna jako první zveřejnila podobu svých nových tarifů. Vodafone téměř okamžitě zareagoval a pozadu nezůstal ani T-Mobile. Jenže Telefónica využívá časového náskoku a v komunikaci zatím svoji konkurenci válcuje.

Jinak než bojem o zákazníka to nemohlo dopadnout. S nabídkou neomezeného volání přišla jako první ve čtvrtek Telefónica, v pátek odpoledne oznamuje obdobnou možnost Vodafone a během soboty se přidává i T-Mobile. Telefónikou nastavenou laťku – 749 korun měsíčně – Vodafone snižuje na 691 korun, poskytuje však méně dat. Nabídka T-Mobile s názvem „S námi síť nesíť“ je prakticky totožná s tarifem „Free CZ“ od Telefóniky.

Zatímco kampaň O2 je v plném proudu, na televizních obrazovkách a v dalších médiích odstartovala 15. dubna, další dva operátoři mají plné ruce práce s její přípravou. „O detailech kampaně budeme včas informovat. V tuto chvíli mohu zatím alespoň potvrdit, že novou kampaň představíme podle plánu 1. května 2013,“ zareagovala na dotaz Strategie PR specialistka Vodafone Veronika Exnerová.

V pondělí poskytl informace o vývoji kampaně i senior specialista externí komunikace T-Mobile Lukáš Hrabal: „V naší stávající kampani na aktuální vývoj samozřejmě reagujeme. Připravujeme nové bigboardy, upravujeme televizní spot a zároveň pracujeme na přípravě nového spotu na tarify. Připravujeme také nové sdělení do online komunikace.“ Podle vyjádření Lukáše Hrabala tedy T-Mobile do současné kampaně přidává sdělení na téma neomezených tarifů a zároveň ji oproti původním plánům prodlužuje.

Telefónica se ve spolupráci s mediální agenturou ZenithOptimedia snaží zásah kampaně umocnit i využitím poměrně netradičních formátů. Kromě klasických forem inzerce zvolila také tzv. falešné titulní strany v dnešním vydání deníků Aha! a Blesk, a to v celkovém nákladu 470 000 výtisků.

Falešné titulní strany v dnešním vydání deníků Aha! a BleskFalešné titulní strany v dnešním vydání deníků Aha! a Blesk

„Tento formát inzerce jsme se s klientem rozhodli realizovat proto, že chceme zákazníky oslovit jinou formou, než na kterou jsou obvykle zvyklí,“ říká group head ZenithOptimedia Prague David Krňák a dodává: „Konkrétně u Blesku byla inzerce v této podobě realizována úplně poprvé a my jsme rádi, že se jednalo právě o našeho klienta.“