Ladislav Blažek: Laťku jsme nasadili vysoko

Ladislav Blažek si pochvaluje, že spolupráce s Leošem Marešem zvedla obrat o 18 procent.

Ladislav Blažek si pochvaluje, že spolupráce s Leošem Marešem zvedla obrat o 18 procent. Zdroj: Repro Strategie

Módní dům Blažek vsadil jako první v Česku na výraznou tvář, jíž se stal Leoš Mareš. „Do té doby se žádná módní značka u nás o něco podobného nepokusila. I pro nás bylo všechno nové,“ říká Ladislav Blažek, zakladatel značky.

Proč padla vaše volba zrovna na Leoše Mareše?

Na konci druhé dekády existence módního domu jsme se rozhodli, že je třeba naše kolekce proměnit. V roce 2011 jsme přijali do kreativního oddělení dvě nové designérky, které zrovna dostudovaly, a společně jsme začali pracovat na omlazení našich kolekcí. O dva roky později jsme měli novou kolekci připravenou, ale stále nebylo jasné, jak to sdělíme českým mužům. Potřebovali jsme vymyslet opravdu výraznou kampaň. Tehdy padla volba na Leoše Mareše, který je nepřehlédnutelný, miluje módu a má jednu neuvěřitelnou přednost – vypadá skvěle ve smokingu i v džínách. A naše kolekce obsahují celou tu škálu.

Jak reagoval, když jste ho oslovili?

Potěšilo ho to a vstup do módní branže ho očividně lákal. Samozřejmě měl spoustu otázek, ale i nápadů, jak to celé zprodukovat. Je profesionál a bylo pro něj důležité získat jistotu, že bude součástí úspěšného projektu. Vzal si pár týdnů na rozmyšlenou a souhlasil. Velmi rychle jsme uzavřeli smlouvu na jeden rok, což jsou dvě sezony. Ke spolupráci jsme dále přizvali fotografa Jiřího Turka, režie našeho prvního fashion videa se ujal Jakub Jahn a společně jsme začali vymýšlet, jakým způsobem ty kampaně uděláme.

Co si Mareš o vaší značce v počátcích myslel?

Myslel si právě to, co jsme chtěli změnit. Tedy že Blažek rovná se oblek, že je to velmi konzervativní módní značka. O značce věděl hodně, ale osobní zkušenost s ní neměl. Při prvních kontaktech bylo ale vidět, jak je mile překvapený ze změn v našich kolekcích.

Leoš Mareš v kampani módního domu BlažekLeoš Mareš v kampani módního domu Blažek | archiv

Jak pak spolupráce probíhala?

Vznikly skvělé věci. Naše první video vidělo na You Tube 500 tisíc lidí. Kampaně měly velký úspěch. Bylo úžasné sledovat, jak rychle se spojení Mareš–Blažek dostalo do povědomí veřejnosti, stačilo jen půl roku. Oslovili jsme novou skupinu zákazníků, kterou móda baví a pro niž je součástí životního stylu. Velice cenná pro nás byla zpětná vazba, kterou jsme tím získali a využili ji při přípravě dalších kolekcí.

Co to udělalo s čísly?

V roce 2014 se nám zdvihla prudce návštěvnost e-shopu i prodejen a obrat stoupl o 18 procent.

Kolik vás spolupráce s Marešem stála?

To je věc obchodní strategie a know-how. Spolupráce se nám ale opravdu vyplatila. Cením si hlavně toho, že už navždycky zůstaneme jako první módní dům, který v Česku něco takového udělal. Laťku jsme přitom nasadili hodně vysoko.

Proč jste dále nepokračovali?

Žádná módní značka si nemůže ponechat nějakou tvář navždy, i když je sebevíc úspěšná. To neexistuje. My jsme po roce obnovili smlouvu na další rok, takže celkově naše spolupráce s Leošem Marešem trvala čtyři sezony. V nejlepším jsme pak skončili. Naši novou tváří pro podzimní kolekci, kterou právě uvádíme do prodeje, se stal charismatický model Riad Slimani, kterého jsme objevili v Paříži a v našich outfitech vypadá opravdu sexy.