Lady Gaga, produkt na druhou

Díky své nekonvenční imagi, výstřednímu chování a videoklipům, které balancují na hraně morbidity a umění, se stala temnou královnou pop-music. Samu sebe nám prodala dokonale. A teď je tady, aby nám prodala svůj nejnovější výtvor, nový parfém Lady Gaga Fame. Aneb produkt prodává produkt.
Mother Monster nenechala nic náhodě a svou vůni představila ve velkém, typicky svém stylu. Když se jí v první polovině roku média ptala, jak by připravovaný parfém popsala, přirovnala ho k vůni luxusní šlapky. Takové, která voní po krvi a spermatu. Dobrá taktika, říkám si. Drzá a s erotickým podtextem. Taková, jaká Gaga sama je, anebo se přinejmenším tváří.
Na finálním výrobku v kolonce složení výtažek krve ani spematu však nenajdete, a tak hádám, že Gaga nakonec přece jen usoudila, že zmíněné tělní tekutiny si dokáže i podprůměrně schopná žena obstarat zcela zdarma. Co však chybí samotnému produktu, Gaga umně dohání marketingem.
V reklamě, která je ne nepodobná videoklipu, se vynořuje z černé lázně, na vizuálech se po jejím odhaleném těle zase plazí skupina mužů v „podživotní“ velikosti. Vše v tradičně vkusně morbidním podání, které mi nedovoluje odtrhnout oči.
Protože jsem spíše fanouškem zajímavé reklamy než kosmetiky nebo celebrit, po zhlédnutí spotu jsem do parfumerie neběžela. Gaga ale myslela i na takové, jako jsem já, a nasadila těžký kalibr přímo v místě prodeje. Když jsem v Brně procházela nákupní pasáží, za ruku mě chytil vypracovaný mladík, jeden z těch, kteří v printu oblézají nahou Gagu. Ano, i on byl svlečen do půl těla… Trochu přes čáru, říkám si. Když ale vidím hlouček puberťaček, které po modelovi po očku pokukují a přitom se významně chichotají, rychle měním názor. Tedy stejně rychle jako děvčata omámená Gagou, její vůní a nahým chlapem skupují flakónky Lady Gaga Fame.
Autorka je Idea Maker Havas Worldwide Prague.