Lady Gaga, produkt na druhou

Lady Gaga neponechala nic náhodě a svůj nový produkt propagovala jako vůni luxusní šlapky.

Lady Gaga neponechala nic náhodě a svůj nový produkt propagovala jako vůni luxusní šlapky. Zdroj: Shutterstock.com

Lady Gaga, nebo pokud chcete, Mother Monster, je pro mě ukázkou skvělého produktu. Lidé jsou fascinováni nejen jejím hlasem, ale také mediálním obrazem, který kolem sebe dokázala utvořit.

Díky své nekonvenční imagi, výstřednímu chování a videoklipům, které balancují na hraně morbidity a umění, se stala temnou královnou pop-music. Samu sebe nám prodala dokonale. A teď je tady, aby nám prodala svůj nejnovější výtvor, nový parfém Lady Gaga Fame. Aneb produkt prodává produkt.

Mother Monster nenechala nic náhodě a svou vůni představila ve velkém, typicky svém stylu. Když se jí v první polovině roku média ptala, jak by připravovaný parfém popsala, přirovnala ho k vůni luxusní šlapky. Takové, která voní po krvi a spermatu. Dobrá taktika, říkám si. Drzá a s erotickým podtextem. Taková, jaká Gaga sama je, anebo se přinejmenším tváří.

Na finálním výrobku v kolonce složení výtažek krve ani spematu však nenajdete, a tak hádám, že Gaga nakonec přece jen usoudila, že zmíněné tělní tekutiny si dokáže i podprůměrně schopná žena obstarat zcela zdarma. Co však chybí samotnému produktu, Gaga umně dohání marketingem.

V reklamě, která je ne nepodobná videoklipu, se vynořuje z černé lázně, na vizuálech se po jejím odhaleném těle zase plazí skupina mužů v „podživotní“ velikosti. Vše v tradičně vkusně morbidním podání, které mi nedovoluje odtrhnout oči.

Lady GagaLady Gaga

Protože jsem spíše fanouškem zajímavé reklamy než kosmetiky nebo celebrit, po zhlédnutí spotu jsem do parfumerie neběžela. Gaga ale myslela i na takové, jako jsem já, a nasadila těžký kalibr přímo v místě prodeje. Když jsem v Brně procházela nákupní pasáží, za ruku mě chytil vypracovaný mladík, jeden z těch, kteří v printu oblézají nahou Gagu. Ano, i on byl svlečen do půl těla… Trochu přes čáru, říkám si. Když ale vidím hlouček puberťaček, které po modelovi po očku pokukují a přitom se významně chichotají, rychle měním názor. Tedy stejně rychle jako děvčata omámená Gagou, její vůní a nahým chlapem skupují flakónky Lady Gaga Fame.

Autorka je Idea Maker Havas Worldwide Prague.