Lidovci si zahrávají: Jdou do toho s vtipy a sebeironií

V tutéž dobu začaly českým novinářům chodit anonymní balíčkové zásilky. Obsahovaly kostkované papuče, ořezávátka, konzervy, hlávkový salát atd. Některé novináře to rozzlobilo, některé zhnusilo, některé nadchlo. Jindřich Šídlo z Hospodářských novin jako první přišel na to, že se jedná o lidovecký vzkaz médiím: Nejsme ani ořezávátka, ani bačkory.
Přelepy billboardů to vzápětí potvrdily. Na svém webu lidovci sami celou kampaň pro veřejnost zmapovali. Na stranu, která má pověst zapšklých a poněkud těžkopádných strýců z Moravy to je dost neobvyklý výkon. Možná to bude tím, že nové vedení partaje ovládli mladí lidé z generace tzv. Husákových dětí, třicátníci, pětatřicátníci. Vede je pětatřicetiletý veterinář z Náchoda Pavel Bělobrádek, který na sebe upozornil na volebním sjezdu, kde řekl: „Setkal jsem se za svou kariéru na jatkách se spoustou sviní. Myslím, že bych si s nimi uměl poradit i v politice.“
Sami lidovci na svém webu komentují změnu kursu takto: Věřící, nevěřící, hlavně myslící! Co předvedou ve svém novém konzervativním politickém programu, který má být zveřejněn v květnu, je otázka. Jestli budou tou solidní alternativou s poctivým základem, je v tuto chvíli nejasné. Určitá opatrná naděje by tu ovšem byla.
Autor je spolupracovníkem redakce