Markéta Štěrbová pro Strategii: Hokejová federace nám vyšla v mnohém vstříc

Markéta Štěrbová, generální sekretářka hokejového mistrovství světa v Praze 2015

Markéta Štěrbová, generální sekretářka hokejového mistrovství světa v Praze 2015 Zdroj: Repro Strategie (Hynek Glos)

„Veškeré PR aktivity a propagace, stejně jako celá organizace šampionátu se řídí pravidly IIHF, tudíž jsme měli jasně dané mantinely. Každopádně kreativa byla česká a o směřování kampaně se vedly dlouhé diskuse,“ říká v dubnovém čísle měsíčníku Strategie generální sekretářka hokejového mistrovství světa v Praze.

V dubnové Strategii se dále dozvíte o tom, že nebýt partnerů se soukromého sektoru, Česko by se jen těžko zúčastnilo světového Expa 2015 v Milánu, přečtete si o marketingovém kolotoči kolem Madonny či o setkání s Jánem Simkaničem z Internet Infa, podle něhož nemá dnes na internetu jisté nikdo nic.

Strategie 4/2015Strategie 4/2015 | Repro Strategie (Tomas Novak)

V dětství hrála hokej na rybníku, dnes řídí světový šampionát, který se po 11 letech vrací do Česka. Podle principálky letošního klání Markéty Štěrbové je klíčem k úspěchu včasná příprava.

Organizovat tak významný a mediálně sledovaný šampionát určitě není procházka růžovým sadem. Co vám způsobilo nejvíce bezesných nocí?

Obrovskou výhodou bylo, že Český svaz ledního hokeje (ČSLH) začal s přípravou velmi brzy. Dva roky před zahájením šampionátu jsem dostala možnost se vším se seznámit, připravit si celý časový harmonogram akce, diskutovat s partnery v IIHF, upřesňovat si záležitosti a vyjasňovat věci, o nichž jsem věděla, že by mohly způsobit problémy. To byl strašně cenný čas. Ušetřilo nám to potom spoustu stresů.

Je při šampionátu prostor také pro sebeprezentaci té či oné pořadatelské země?

Rozhodně. Země si může sama zvolit maskota, logo, medaile. To jsou věci, které vás nejvíc prezentují. Vždy máte dvě možnosti: buď si zvolíte svoje vlastní, které jsou samozřejmě nějak limitovány, nebo si můžete vzít oficiální verze, které nabízí IIHF. My jsme se vydali vlastní cestou. Prezentujeme tím Českou republiku. A například medaile máme velmi nestandardní. Chtěli jsme, aby byly zapamatovatelné a něčím výjimečné, odlišné od ostatních. Když jsme přemýšleli, čím je ještě Česká republika známá, přišli jsme na to, že pořád v povědomí lidí po celém světě existuje spojení české sklo. Zkombinovali jsme český křišťál s kovem, potřebovali jsme ale, aby rámce pravidel byly docela dost posunuty. Musím říct, že nám IIHF vyšla vstříc, protože ta myšlenka zaujala i je.

Medaile pro hokejové mistrovstvíMedaile pro hokejové mistrovství | Repro Strategie

Šampionát si za hlavní motiv oficiálního vizuálu vybral úsměv. Kde se vzal nápad hokejového smajlíka?

Od začátku příprav jsme si jako jeden z cílů šampionátu stanovili, že naše akce musí být nejenom perfektně organizačně připravena, ale také milá a příjemná. Proto jsme v rámci vizuálu hledali symbol něčeho příjemného – a tím přece úsměv je. Posléze se zrodila myšlenka přetvořit „klasický úsměv“ na úsměv hokejový.

Celý rozhovor a další zajímavé informace naleznete ve Strategii č. 4, která vychází 24. dubna.