Monitora vstoupila do ostrého provozu

Monitora

Monitora Zdroj: archiv

Monitora, platforma pro monitoring médií a vyhodnocování mediální publicity z rodiny nástrojů pro práci s chytrými daty od společnosti Monitora Media, ukončuje svou testovací fázi. Nástroj pro vyhledávání v českých médiích a mediálních archivech pokrývá v ostrém provozu přes tisíc tištěných titulů, denně zpracovává až 5000 stran tištěných textů, 9000 online článků a tisíce minut TV a rozhlasových záznamů.

Monitora nabízí kromě real-time monitoringu tisku, onlinu, rozhlasu i televize také vyhodnocování sdílení jednotlivých mediálních výstupů na sociálních sítích, konkrétně Facebooku, Twitteru a Google+. Kromě fulltextového vyhledávání v rozsáhlém archivu nabízí jako jediná také automatickou výstřižkovou službu, a to vše v měsíčním paušálu.

„Dokončili jsme intenzivní ladění služby a vyjednávání podoby spolupráce s mediálními domy. Díky tomu můžeme poskytovat našim klientům již nyní zcela nadstandardní servis,“ uvádí Tomáš Berger, CEO projektu Monitora. „Za posledních 20 let se přístup k českému monitoringu médií moc nezměnil, proto jsme vytvořili novou platformu, která posouvá monitoring do druhé generace.“

Tomáš Berger, CEO projektu MonitoraTomáš Berger, CEO projektu Monitora | archivTomáš Berger, CEO projektu Monitora

Společnost chce Monitoru nadále intenzivně rozvíjet. Přibudou nové funkce i zahraniční tituly, vyhýbat se nebude ani novým médiím, zejména blogosféře. Technologický rozvoj projektu má na starosti Michal Danilák, který v minulosti pracoval jako programátor pro Facebook.

„Monitora je platforma, takže umožňuje rychle napojovat další datové zdroje. Pro některé procesy využívá machine learning, velká část vyhodnocování textu tedy probíhá automaticky za pomoci samoučicích mechanismů,“ uvádí Danilák. „Tím jsme dokázali výrazněji navýšit rychlost a objem práce s informacemi. Už dnes zpracujeme denně o 20 procent tištěného i online obsahu více než kdokoli jiný na českém trhu, takže sledujeme i zprávy, které klientům dosud unikaly.“

S rozvojem dalších funkcí mají pomoci také feedback groups složené ze subjektů z jednotlivých klientských segmentů.

„Každé dva týdny chceme představit alespoň jedno pro stávající klienty zdarma dostupné vylepšení. Monitoru již intenzivně ladíme s feedback group, která se skládá ze zástupců komunikačních agentur, nyní zakládáme také panel složený přímo ze žurnalistů. Výhledově chceme zapojit i korporátní a veřejný sektor,“ dokončuje Tomáš Berger.