Politické strany dokončují přípravy kampaní

„Sociální demokracie má podepsané smlouvy a naše billboardy budou vylepovány po 3. září,“ řekl plzeňský hejtman a šéf krajské organizace ČSSD Milan Chovanec. Rozsah by podle něj pro první měsíc měl být kolem 450 billboardů po celé ČR. Následovat bude další fáze, která bude zahrnovat i takzvané bigboardy nebo reklamu na telefonních budkách a dalších poutačích. „Dokonce už přes náš transparentní účet proběhla první platba,“ doplnil Chovanec.
„O tom stále rozhoduje volební štáb, o detailech kampaně nebo kolik bude billboardů a podobně,“ řekl mluvčí ODS Jiří Sochor a připomněl, že kampaň plánují odstartovat druhý týden v září. O konkrétních pronájmech stále jedná také TOP 09, která je prý před podpisem závazných objednávek. Podle volebního manažera Jaroslava Poláčka se čekalo mimo jiné na potvrzení volebního termínu. To přišlo poté, co prezident Miloš Zeman podepsal rozpuštění Poslanecké sněmovny a následně oficiálně oznámil datum předčasných voleb na pátek 25. října a sobotu 26. října.
Společnost euroAWK, která nabízí například reklamu v pražském metru, ale i na venkovních plochách v dalších českých městech, zregistrovala zvýšený zájem o rezervaci v posledních dvou až třech týdnech. Politickým stranám ale kvůli krátkému termínu mohla nabídnout pouze volné kapacity. Podle mediálního zástupce firmy Borka Severy to je rozdíl proti volbám v řádném termínu, kdy si zástupci politických subjektů mohou vybírat z nejatraktivnějších reklamních ploch.
Pravděpodobně nejdražší kampaň ze všech politických stran budou mít sociální demokraté. Až 70 milionů korun na ni může využít stranické ústředí ČSSD, dalších až 20 milionů pak kraje, polovinu částky však musejí dát ze svého. ODS uvažuje o částce 40 až 50 milionů, TOP 09 do 50 milionů. Desítky milionů chtějí dát do voleb také komunisté, lidovci nebo hnutí ANO podnikatele Andreje Babiše.