Rada řeší „nahou“ reklamní kampaň rádia Expres
Kampaň rozhlasové stanice Expres FM s titulem „Rádio, které se nestydíš poslouchat…“ zobrazuje nahé ženy a muže při běžných činnostech, jako je návštěva kavárny, jízda v autě, věšení prádla či jízda na kole. Právě na nahou ženu na kole zaznamenala Rada pro reklamu stížnost. Podle jejího autora reklama degraduje, ponižuje a zostuzuje ženy a její obsah je nevhodný a sexistický.
Vedení rádia kritiku odmítá s odůvodněním, že reklama přísně dodržuje etický kodex reklamy. „V reklamě jsou rovnoměrně využity vizuály jak ženy, tak muže, přičemž v žádném z nich nebyly vidět jejich intimní partie. Nahota tady funguje jako nadsázka demonstrující hrdost našich posluchačů na vlastní nezávislost, na to, že stejně jako naše hudba nejdou s hlavním proudem,“ říká David Šimoník, ředitel a jednatel rádia Expres FM.
Reklamní kampaň pochází z dílny agentury Havas Worldwide Prague pod vedením Edy Kauby.
Rada pro reklamu – tuzemský orgán samoregulace reklamy, jehož hlavní náplní je dohlížet na dodržování etických pravidel reklamní činnosti stanovených v Kodexu reklamy, se bude stížností zabývat. Vedení rádia Radě poskytlo své vyjádření a čeká na rozhodnutí orgánu.
Jako sankce rádiu hrozí stažení celé reklamní kampaně. Se spotem mělo rádio Expres FM potíže i v některých online médiích. Server Youtube označil video jako pornografické.