Reklama v sociálních médiích? 50 miliard dolarů do tří let

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Pixabay

Podle studie mediální agentury Zenith vzrostou výdaje na reklamu v sociálních médiích mezi lety 2016 a 2019 o 72 procent a jejich hodnota stoupne z 29 na 50 miliard dolarů. Dotáhne se tak na noviny.

Reklama v sociálních médiích roste o 20 procent ročně a do roku 2019 bude jen o jedno procento menší než reklama v novinách (50,2 miliardy dolarů pro sociální média ve srovnání s 50,7 miliardy dolarů pro noviny). Do roku 2020 sociální média noviny hladce předstihnou a podle studie Advertising Expenditure Forecasts budou mít na trhu pětinový podíl.

Platformy sociálních médií těží z rychlého osvojování mobilní technologie a využívají ji k tomu, aby se staly nedílnou součástí každodenního života svých uživatelů. Pro mnoho uživatelů jsou sociální média ústředním bodem jejich společenského života a také hlavním zdrojem zpráv. Reklamy v sociálních médiích se souvisle vměšují mezi zobrazované příspěvky a zejména na mobilních zařízeních jsou mnohem účinnější než rušivé bannery.

Run na rádio

Reklama v online videích roste téměř stejně rychle jako sociální média, o 18 procent ročně. Do roku 2019 bude mít celosvětovou hodnotu 35,4 miliardy dolarů a nepatrně převýší částku vynaloženou na reklamu v rádiu (35,0 miliardy dolarů). Společnosti začínají reklamu v online videích stále běžněji využívat jako doplněk k televizní reklamě, ale pro většinu z nich nemá smysl používat ho jako její náhradu. Dokonce i v roce 2019 bude mít reklama v online videích jen pětinovou velikost ve srovnání s reklamou v televizi.

Podle předpovědi Zenithu vzrostou v roce 2017 celosvětové výdaje na reklamu o 4,4 procenta, tedy stejným tempem, jaké odhadujeme pro rok 2016, a podobně tomu bude i v roce 2018. Růst globálních výdajů na reklamu je od roku 2010 pozoruhodně stabilní. Rostou o 4–5 procent ročně, obvykle na úrovni růstu globálního HDP nebo pod ní. Před finanční krizí reklama obvykle přehnaně kopírovala širší hospodářství. Rostla rychleji v období expanze a rychleji klesala během recese s častými změnami v meziročním růstu. V poslední době se zdá, že globální reklamní trh vstoupil do fáze stabilnějšího růstu.