Mediální agentura ZenithOptimedia provedla ve 41 zemích průzkum mapující skutečnost, kolika reklamám za den je průměrně vystaven obyvatel daného státu. Ze sledovaných zemí jsou největšímu počtu reklam, a to 363 denně, vystaveni obyvatelé Singapuru, naopak nejméně Indové, kteří denně zaregistrují průměrně jen 8 reklam.
Agentura sledovala ve vybraných zemích tři základní hodnoty, ze kterých pak došla k výsledkům. Jednalo se o objem výdajů na reklamu, cenu za 1000 zobrazení a počet dospělých obyvatel země. Průměrný člověk ze 41 sledovaných zemí byl v roce 2015 denně vystaven téměř 84 reklamám, z toho 33 tvořily internetové reklamy a 23 televizní. Třináct jich připadlo na rozhlas, devět jich bylo venkovních, čtyři novinové a dvě v časopisech.
Češi jsou podle analýzy co do vystavení reklamě pod celosvětovým průměrem. Největší podíl má u Čechů reklama v televizi (15,7 reklamy/den), následuje internet (13,1 reklamy/den) a dále pak rozhlas (4,4 reklamy/den), časopisy (2,4 reklamy/den) a noviny (1 reklama/den).
Kolika reklamám denně jsou průměrně vystaveni Češi |
„Nejvíce jsou reklamám vystaveni obyvatelé Singapuru, a to v průměru 363 za den, následovaní Američany s 267 reklamami za den a obyvateli Velké Británie, kteří jsou v průměru vystaveni 231 reklamám denně. Naopak nejméně se s reklamou setkávají obyvatelé Mexika – devatenáct reklam denně, Ukrajiny se čtrnácti a Indie s osmi reklamami denně,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel ZenithOptimedia Prague, a dodává: „V Česku stále vítězí zásah TV reklamy nad internetovou, v blízké budoucnosti ale očekáváme další nárůst reklamních sdělení a posílení pozice digitálních médií.“