Scanner: Jay-Z se vrhl do streamingu

Shawn Carter, známý v hudebních kruzích pod přezdívkou Jay-Z

Shawn Carter, známý v hudebních kruzích pod přezdívkou Jay-Z Zdroj: archiv

Americký showbyznysový magnát Shawn Carter, známý v hudebních kruzích pod přezdívkou Jay-Z, chce ve své branži objevit nový funkční obchodní model. Za 47 milionů dolarů koupil v Norsku streamingovou službu Tidal a chce z ní udělat špičkovou značku.

Za tím účelem bude Carter prodávat své tituly za paušál 19,99 dolaru měsíčně, což je zhruba dvojnásobek toho, co si účtují konkurenti Beezer či Spotify. Na straně nabídky má Carterovi pomoci jeho manželka Beyoncé Carterová a další zpěvačky Rihanna Fentyová, Madonna Cicconeová, Taylor Swiftová a několik dalších. Ty všechny přislíbily, že budou svoji nově vydanou hudbu prodávat exkluzivně přes Tidal.

„Exkluzivně“ ovšem znamená, že jejich hudba bude k mání v prvním období po vydání - patrně týden, dva týdny nebo maximálně měsíc; pouze u Carterova Tidalu a až poté všude. (Na podporu nové služby řečení umělci zbarvili své portrétní fotografie na profilech v sociálních sítích na tyrkysovo, aby bylo zjevné, že tady jde o vážnou věc.)

Carter má před sebou handicap: Tidal má dnes 75 000 předplatitelů, kdežto konkurenční Spotify 15 milionů. A Scanner je skeptický: všude v byznysu platí, že aby si někdo mohl účtovat dvojnásobek ceny za typově týž produkt jako konkurence, musí to být produkt špičkový.