Scanner: Konejte dobro

Martin Sorell

Martin Sorell Zdroj: archiv

Obří reklamní skupina WPP generuje zhruba třetinu svého zisku z mediálního prodeje, další třetinu z datového byznysu a poslední třetinu z digitálního byznysu. Řekl to šéf firmy sir Martin Sorrell, asi nejrespektovanější muž současného reklamního světa (ať už to znamená cokoli).

Každá ze tří uvedených branží přispěla loni celkovému čistému zisku WPP zhruba pěti miliardami liber. Skupina loni jen v médiích utratila 75 miliard liber.

„Některým lidem to zní jako svatokrádež, ale médium je stejně významné jako jeho obsah, a do budoucna bude ještě významnější,“ řekl sir Martin na jakési konferenci v londýnském hotelu Soho.

Marshall McLuhan, jehož Scanner volky nevolky vzpomíná často, by měl radost. Šéf britského telefonního operátora 02 Ronan Dunne tamtéž prohlásil, že „korporátní sektor zaspal“, v posledním desetiletí nesplnil své závazky vůči společnosti a měl by až na další konat dobro. Souvislost výroků obou pánů nikomu nepřišla pozoruhodná.