Scanner: Reklamní filtr naopak

Ad filter

Ad filter Zdroj: archiv

Daniel Deyl , Strategie
Internetová hejblátka, která umí vystopovat online reklamu a zahlušit ji, nejsou nic nového. Vycházejí z pradávné lidské touhy nesledovat reklamu ve chvíli, kdy je člověk natěšen na sledování něčeho jiného.

Britská agentura D&AD na to jde jinak. Minulý týden přišla s vynálezem jménem The Ad Filter, který vás sice reklamy (konkrétně spotů, které předcházejí navolenému klipu na YouTube) zbaví – ovšem ve prospěch jiné reklamy, a sice takové, o které si D&AD myslí, že je lepší. Agentura tak propaguje především sama sebe: nechává totiž přehrávat namísto původních spotů ty, které zvítězily v její vlastní soutěži nejlepší reklamní spot (po které by jinak pes neštěkl, přepokládá Scanner).

„Chceme dokázat, že to není tak, že lidé nesnáší reklamu, jen nesnáší špatnou reklamu,“ komentoval to Olivier Apers z pařížské agentury BETC, jež se na podniku podílí. Aha.