„Smyslem tohoto prestižního marketingového programu je podpora výrobků, které už mají launchovací kampaň za sebou, už nejsou úplnými novinkami, ale určitě si zaslouží nabrat druhý dech. A hlasující veřejnost jim tuto další možnost dává,“ řekl na tiskové konferenci u příležitosti vyhlášení výsledků ankety Volby spotřebitelů – Nejlepší novinka 2012 generální ředitel společnosti Atoz Group Jeffrey Scott Osterroth.
O ocenění letos usilovalo 119 (loni 104) ve 37 kategoriích (loni 33) a o konečném pořadí rozhodl exkluzivní výzkum, který na přelomu dubna a května provedla výzkumná agentura STEM/MARK. „Dotazování proběhlo na reprezentativním vzorku čtyř tisíc respondentů a výsledný index byl kalkulován na základě celkového dojmu, líbivosti obalu, zkušeností s výrobkem a výběru nejlepšího výrobku v dané kategorii,“ řekl zástupce ředitele agentury STEM/MARK Tomáš Říha.
Kromě oceněných v rámci jednotlivých kategorií byl ve čtvrtek večer na slavnostním galavečeru vyhlášen Absolutní vítěz, tedy výrobek, který získal při dotazování nejvyšší počet bodů. Titul získaly snídaňové cereálie BeBe Dobré ráno Mini společnosti Kraft Foods.
Oceněné společnosti mohou po dobu jednoho roku využívat na obalech a v kampaních logo programu, další podporu získají vítězné výrobky v rámci propagace, kterou obstará organizátor ve spolupráci s mediálními partnery. Kromě toho je připravena kampaň na rádiu Frekvence 1, na venkovních plochách a na obrazovkách OnaTV v čekárnách lékařských ordinací. S podporou v místě prodeje se přidají řetězce Interspar, Ahold, Tesco a Coop.