„Obě firmy budou hrát klíčovou roli, jak znovu propojit Tesco se svými zákazníky a obnovit důvěru v příštích letech,“ uvedl v prohlášení Lewis, který agenturu BBH zná velmi dobře ještě z dob působení v Unileveru.
BBH (Bartle Bogle Hegarty) je v Británii ceněná agentura vlastněná francouzskou Publicis, která se v minulosti podepsala například pod kampaně Audi, Levi Strauss, British Airways nebo Johnnie Walker.
Marketingoví odborníci odhadují, že Lewis by mohl Tesco zbavit typického modro-červeného loga a sloganu „Every Little Helps“ (v češtině doslova „Každá troška pomáhá“), který firma využívá už od roku 1992.
Šéf Lewis, který nastoupil do čela obřího řetězce loni v červenci, má před sebou nelehký úkol znovu nastartovat byznys firmy. Ten je v neuspokojivém stavu už delší dobu.
Renomé firmy navíc poškodil také finanční skandál z loňského roku, kdy společnost nadhodnotila zisk za první pololetí 2014 o zhruba 260 milionů liber (více než devět miliard korun).
Podle dosavadních informací by měl Lewis představit úsporný plán v objemu stovek milionů liber. Lepšího člověka si zřejmě jeden z největších zaměstnavatelů v Británii nemohl vybrat. Lewis je známý jako „Drastický Dave“, a to kvůli agresivnímu snižování nákladů, které prováděl například v rámci britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever.
Tesco |
---|
Tesco je největší maloobchodní společností v Británii a třetím největším maloobchodním prodejcem na světě. Vznikla v roce 1919 v Londýně. Od roku 1996 působí rovněž na českém trhu. V současnosti má v tuzemsku více než dvě stovky obchodů, 19 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Provozuje také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů. V Česku podle svých internetových stránek zaměstnává téměř 14 tisíc lidí. |
Zahraniční tisk: Maloobchodní mamut Tesco začal kulhat