Týdeník Agenda druhým číslem končí. Prý šlo o virál | E15.cz

Týdeník Agenda druhým číslem končí. Prý šlo o virál

Týdeník Agenda druhým číslem končí. Prý šlo o virál
Týdeník Agenda druhým číslem končí. Šlo prý o virální kampaň
• 
Týdeník Agenda zaměřený na filtrování zpráv z jiných médií svým druhým číslem končí. Informaci potvrdil Filip Poštulka ze společnosti Sanoma Media Praha, která časopis minulý týden uvedla na trh. V dnešním vydání Agendy její tvůrci uvádějí, že cílem prvního čísla bylo vzbudit debatu o přebírání obsahu v Česku.

Právě na analýzu přebírání cizích zdrojů se soustřeďuje hlavní článek dnešního čísla. „Titulní materiál druhého čísla je dvanáctistránkovou případovou studií experimentu Agenda, věnovanému přebírání obsahu v českých médiích. Kdo si myslel, že jde o virální kampaň, měl pravdu,“ uvedl dnes týdeník na své facebookové stránce. Sanoma Media poté v dopolední tiskové zprávě uvedla, že Agenda byla fiktivním týdeníkem.

Týdeník, jehož hlavním obsahem jsou materiály z jiných médií, diskuse skutečně vyvolal, jenže vzhledem k tomu, že obě jeho čísla vyšla podle informací Sanoma Media Praha v nákladu 40 tisíc výtisků, nízkonákladovost kampaně (tedy další atribut virálního marketingu) je v tomto případě diskutabilní. Zvlášť, jestli cílem kampaně bylo skutečně jen rozvíření debaty o přebírání mediálního obsahu.

„Z heldiska technologie tisku jde o jednoduchý časopis, jeho výrobní náklady odhaduji na 3,2 Kč za výtisk,“ komentoval Agendu ředitel tiskárny Europrint Petr Litvan. „Rozvíření debaty“ by tak Sanomu jen v nákladech na vytištění dvou vydání týdeníku přišlo na 256 000 Kč.

Podle dalších informací ze Sanoma Media Praha má být finální akcí projektu konference o výrobě obsahu a jeho producentech s názvem „Právně je to OK“, která se uskuteční 8. dubna v pražském kině Atlas. Doména ke konferenci byla podle vyhledávače na webu Lupa.cz zaregistrována 20. března, tedy dva dny po vydání prvního čísla.

 

Hlavní zprávy

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!