Týdeník Agenda druhým číslem končí. Prý šlo o virál

Týdeník Agenda druhým číslem končí. Šlo prý o virální kampaň

Týdeník Agenda druhým číslem končí. Šlo prý o virální kampaň

Týdeník Agenda zaměřený na filtrování zpráv z jiných médií svým druhým číslem končí. Informaci potvrdil Filip Poštulka ze společnosti Sanoma Media Praha, která časopis minulý týden uvedla na trh. V dnešním vydání Agendy její tvůrci uvádějí, že cílem prvního čísla bylo vzbudit debatu o přebírání obsahu v Česku.

Právě na analýzu přebírání cizích zdrojů se soustřeďuje hlavní článek dnešního čísla. „Titulní materiál druhého čísla je dvanáctistránkovou případovou studií experimentu Agenda, věnovanému přebírání obsahu v českých médiích. Kdo si myslel, že jde o virální kampaň, měl pravdu,“ uvedl dnes týdeník na své facebookové stránce. Sanoma Media poté v dopolední tiskové zprávě uvedla, že Agenda byla fiktivním týdeníkem.

Týdeník, jehož hlavním obsahem jsou materiály z jiných médií, diskuse skutečně vyvolal, jenže vzhledem k tomu, že obě jeho čísla vyšla podle informací Sanoma Media Praha v nákladu 40 tisíc výtisků, nízkonákladovost kampaně (tedy další atribut virálního marketingu) je v tomto případě diskutabilní. Zvlášť, jestli cílem kampaně bylo skutečně jen rozvíření debaty o přebírání mediálního obsahu.

„Z heldiska technologie tisku jde o jednoduchý časopis, jeho výrobní náklady odhaduji na 3,2 Kč za výtisk,“ komentoval Agendu ředitel tiskárny Europrint Petr Litvan. „Rozvíření debaty“ by tak Sanomu jen v nákladech na vytištění dvou vydání týdeníku přišlo na 256 000 Kč.

Podle dalších informací ze Sanoma Media Praha má být finální akcí projektu konference o výrobě obsahu a jeho producentech s názvem „Právně je to OK“, která se uskuteční 8. dubna v pražském kině Atlas. Doména ke konferenci byla podle vyhledávače na webu Lupa.cz zaregistrována 20. března, tedy dva dny po vydání prvního čísla.