Word of Mouth: aby se o nás mluvilo

Word of Mouth: aby se o nás mluvilo

Word of Mouth: aby se o nás mluvilo

Marta Linhartová
Jakákoli publicita je dobrá publicita, a pokud se nám zdá, že momentálně není, tak může být. Jedno je jisté. Pokud chceme být úspěšná organizace, potřebujeme, aby se o nás, naší značce nebo našem výrobku mluvilo. „Šeptanda“ představuje nový, a přece tak starý způsob marketingu.

„Mluvitelná“ značka se z nás stane v případě, když zapojíme svoje klíčové fanoušky do marketingového procesu a sami se začleníme do jejich konverzací. To abychom mohli monitorovat, měřit, a následně reagovat na „šrumec“ kolem nich. „Vřelé a srozumitelné zprávy musí být sdělovány důležitým spotřebitelům v našem prostoru, abychom vyvolali nadšení pro to, co děláme a jak to děláme“, tvrdí Zoltán Palotai, ředitel trnd Central Eastern Europe. Zjistěte více o tom, co dělat, aby se o vás více mluvilo.

„Marketing je především o lidech,“ říká Geno Church, WOM Inspiration Officer. Proto ukažme svým spotřebitelům, že pro nás mají velký význam. Pošleme jim náš výrobek a vzorky zdarma, dejme jim příležitost stát se vyslanci značky a nezapomeňme rychle reagovat na jejich podněty. Umožněme jim cítit se mimořádně – řekněme jim, co jako značka představujeme, a že je jejich názor nesmírně důležitý. „Vzbuďte v nich skutečnou vášeň, odvděčí se vám loajalitou“, říká Palotai. Zde můžete objevit potenciál vašich spotřebitelů.

„Word of Mouth je mnohem důvěryhodnější než tradiční reklamy“, pokračuje Palotai. Lidé už reklamám nevěří bez ohledu na to, zda je promotérem známý herec či talentovaný fotbalista. Spotřebitelé důvěřují lidem od vedle, ve svých společenských kruzích, a doporučí nás pouze tehdy, když ví, že nám mohou věřit. Zjistěte, jak obnovit důvěru vašich spotřebitelů.

Vsaďte na emoce! Nabídněte svým spotřebitelům vyzkoušet vaše výrobky v soukromí – v pohodlí domova, a vyslechněte si „tý jo, to je super“, anebo „to mě moc nebere“. „Budete překvapeni upřímností a opravdovostí, kterou dostanete“, popisuje Palotai. Nezáleží na tom, jak velká je naše firma, jakmile se o nás mluví, dostali jsme se do další úrovně.

Náš výrobek není nudný! „Některé značky, s kterými pracuji, říkají: ‚My bychom nikdy nemohli dělat Word of Mouth, protože na nás není nic vzrušujícího.’ „Ale lidé mluví o počasí. Mluví o tom, co měli k obědu“, vysvětluje Jonah Berger, WOM expertlidé mluví například o Vanish Oxi Action. I přesto, že máme strach, že se nebude mluvit o našem výrobku, naši spotřebitelé jistě mluví sami o sobě a jejich příběh přece náš výrobek obsahuje.