Zlatá pecka: česko-slovenská kreativní vyváženost a nesmrtelná Kofola | e15.cz

Zlatá pecka: česko-slovenská kreativní vyváženost a nesmrtelná Kofola

Čestný předseda poroty Prima Zlaté pecky, fotograf Antonín Kratochvíl
Čestný předseda poroty Prima Zlaté pecky, fotograf Antonín Kratochvíl
• 
ZDROJ: Martin Pinkas (Euro)

Strategie, Petr Novotný

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Nejlepší reklamní tvůrci i zadavatelé se sešli na 21. ročníku soutěže kreativity v reklamě Prima Zlatá pecka, jejímž hlavním mediálním partnerem je časopis Strategie a deník E15. Sešlost v Klubu Lávka koordinoval peprně třeskutý moderátor Jakub Kohák, opakovaně se z jeho pódiového humoru radovali zástupci agentur Saatchi & Saatchi Prague, Core 4 a Scholz & Friends.

Letošní soutěže Prima Zlatá pecka se zúčastnilo 31 agentur a zadavatelů z ČR a ze Slovenska, kteří do kreativního klání přihlásili téměř 170 prací. Agentur je tedy sice výrazně méně oproti loňsku, kdy jich bylo jich 46, letos však podaly o více než dvacet přihlášek navíc.

Tradičně silnou kategorii tvořily TV a rozhlasové spoty a velký nárůst měla i internetová reklama. Pokles čtenosti tištěných médií kopíroval i pokles prací v kategorii tisková inzerce.

Agentura Saatchi & Saatchi Prague, tedy divize z Lion Communications, se radovala hned dvakrát, pokaždé s kampaní pro T-Mobile. Ivan Trojan v hlavní roli těchto spotů jen těsně nedosáhl na cenu pro nejlepšího herce v reklamě, ostatně stejně jako loni.

Koncept T-Mobilu s Ivanem Trojanem od agentury Saatchi & Saatchi funguje dlouhodobě

Dvě ceny získala ještě agentura Core 4 a také Scholz & Friends – ta jednak za sardinkový direct mail pro Wüstenrot, a hlavně zvláštní mediální cenu s příspěvkem 250 tisíc orun od Media Marketing Services za rozhlasový spot Superden Dogs For People pro sdružení Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené.

Špičkovou slovenskou kreativu reprezentovaly agentury Made by Vaculik, Istropolitana Advertising, Jandl, Core 4 a This Is Loco.

Vybraní finalisté v kategorii TV spotů budou mít opět možnost být prezentováni ve 40 zemích světa v openingovém show Noci reklamožroutů, která se navíc letos poprvé spojila se Zlatou peckou a po galavečeru následovalo v Klubu Lávka celonoční promítání toho nejlepšího ze světové reklamní tvorby.

VCCP získali Zlatou pecku za kampaň pro SOS Dětské vesničkyAutor: Martin Pinkas (Euro)
VCCP získali Zlatou pecku za kampaň pro SOS Dětské vesničky

Kdo za to může

Prima Zlatá pecka je jedinou soutěží kreativity v reklamě, jejíž porotu tvoří výhradně osobnosti z uměleckých a odborných oborů, bez nichž se kreativita v reklamě neobejde.

Čestným předsedou byl světoznámý fotograf a několikanásobný držitel ceny World Press Photo Antonín Kratochvíl, v porotě zasedli režisér a držitel Českých lvů F. A. Brabec, skladatel a dirigent Varhan Orchestrovič Bauer, herec a režisér Jiří Mádl, producent a scenárista Ondřej Trojan, zvukař a držitel Českého lva Daniel Němec, akademický malíř a výtvarník Pavel Koutský, střihač Jiří Brožek, fotograf a režisér Michal Pacina.

Členy poroty multimédií byli Tomáš Jindříšek, Simona Kijonková, Tomáš Bursík, Jan Horák, Jasna Sýkorová, Monika Tomčíková.

Odborná porota product placementu v čele s jejím předsedou Štěpánem Woldem (jednatel Media One) a členy Hanou Halvorsen-Banks (TV Branded Entertainment Fuse.CZ), Pavlou Bártovou (Head of Creative Sales Media Club/Prima), Ivanem Krejčím (předseda Rady pro rozhlasové a televizní vysílání), Vladimírem Pořízkem (provozní ředitel FTV Prima) a Josefem Vlčkem (vedoucí obchodního oddělení České televize) poslala do shortlistu 18 favoritů. V porovnání s minulým ročníkem seznali, že kreativní invence tentokrát poněkud přešlapovala na místě. Cenu Product Placement Award nakonec získal Triad Advertising za kampaň pro Tchibo.

Stará výhra

Cenu pro nejlepšího herce v reklamě, která je udělována již druhý rok, získal Josef Polášek, který převzal štafetu od loňského vítěze Jiřího Vyorálka (který se blýskl ve vinařské kampani Vodafonu). O vítězi hlasovala v rámci výzkumu Českého národního panelu veřejnost. Nevídaných 18 000 dotazníků vybíralo ze tří set unikátních reklamních spotů a 88 herců a hereček, kteří v reklamách hráli.

„Zlato“ pro Poláška

Právě fakt, že nešlo o odborný, ale lidový výběr, stojí za úspěchem Josefa Poláška v prastaré prasátkové reklamě Kofoly. Ta nasazuje spot každý rok, obměňuje ho pouze dovětkem s aktuálním produktem, tentokrát to byla marcipánová vánoční edice. Jinak bylo vše při starém a známém jak Tři oříšky pro Popelku. Strategie neupírá Poláškovi legendární výkon, nicméně si v tomto směru do příštího roku přeje, aby se nestal „zlatým slavíkem“ reklamy. To by však potřebovalo změnit metodiku a možná i lidový výběr.

Je totiž poněkud na škodu, že za zlatým, nicméně 12 let starým výkonem Josefa Poláška zůstaly loni vytvořené reklamy s Ivanem Trojanem (letos i loni skončil druhý, pokaždé v kampani pro T-Mobile) či dvojice Jeřábek–Měcháček ze spotů Air Bank.

Vítězové Prima Zlaté pecky 2015
Kaufland ČR: Schöne Velikonoce (TV spot)
Jandl, marketing a reklama / Coop Jednota Slovensko: Coop Jednota – Kolesománia (TV spot)
Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague / T-Mobile CR: Ve vašich službách – Ještěr (TV spot)
Lion Communications – divize Saatchi & Saatchi Prague / T-Mobile CR: Ve vašich službách – Pec nám spadla (TV spot)
Národní galerie v Praze / Národní galerie v Praze: Homolka a Čapek (TV spot)
VCCP / SOS dětské vesničky: Skříňky – kampaň (TV spot)
Havas Worldwide Prague / Eko-Kom: Petsuo (TV spot)
Guideline / Asociace intervenčních center ČR: Mlčení bolí! (Tisková inzerce)
Comtech Group / Člověk v tísni: Skutečný dárek (Tisková inzerce)
Loosers / 2Gis CZ: 2Gis – Víme přesně kam a jak v Praze (Plakát)
Respect APP / Svet zdravia: Medik roka (Plakát)
Istropolitana Advertising / Peugeot Slovakia: Tennis day (Rozhlasový spot)
Starcom Mediavest Group / Heineken Group: ShowRec Úplně nejvíc (branded content/PP Strongow) (Product placement)
Omnicom Media Group, divize Fuse / Hewlett-Packard ČR: Ohýbací notebooky HP v pořadu Ohýbej léto (Product placement)
Scholz & Friends / Wüstenrot – stavební spořitelna: Půjčka ProBydlení – sardinky (Jiné/direct mail)
Core 4 / Slovenská sporiteľňa: Prinášame klasiku do moderného života (Multimediální a internetová prezentace)
Made By Vaculik / Tesco: Najčerstvejšie Tesco (Multimediální a internetová prezentace)
Dark Side / Poradna pro občanství, občanská a lidská práva: Věk se neříká (Multimediální a internetová prezentace)
Pink Productions / Preciosa Lighting: Fotografie kolekce Solitaires pro katalog Preciosa Lighting (Firemní prezentace)

Product Placement Award na Zlaté pecce putovala agentuře Triad Advertising za kampaň pro TchiboAutor: Martin Pinkas (Euro)
Product Placement Award na Zlaté pecce putovala agentuře Triad Advertising za kampaň pro Tchibo

Vítězové zvláštních mediálních cen
Cena Media Marketing Services:
Scholz & Friends / Helppes – Centrum výcviku psů pro postižené: Helppes – Superden Dogs For People (Rozhlasový spot)
Internetová a multimediální cena:
This Is Locco / Street54 burger: Aliancia za Hovädzinu (Internetové reklamní formáty)
Product Placement Award:
Triad Advertising / Tchibo: Dívka ve žlutém (Product placement)
Nejlepší herec v reklamě:
Josef Polášek: Kofola – marcipánová

Autor: Strategie, Petr Novotný

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Nejčtenější