Madeta podá žalobu. Kvůli reportáži o myši v jogurtu | E15.cz

Madeta podá žalobu. Kvůli reportáži o myši v jogurtu

Madeta
Madeta
• 
ZDROJ: Marek Podhora, Mlada fronta E15

Dušan Kütner

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Největší zpracovatel mléka a výrobce sýrů v Česku, jihočeská Madeta, podá kvůli reportáži Novy v Televizních novinách 1. října o údajném nálezu mrtvé myši v jogurtu Lipánek z produkce Madety trestní oznámení. Celou věc zkoumají právníci mlékárny a zatím se tak nedá podle mluvčí firmy říct, zda bude přímo na Novu, nebo na jiný subjekt.

Nova v reportáži uvedla, že tříleté dítě z Pšovlk na Rakovnicku našlo v Lipánku mrtvou, podle televize Nova dokonce rozkládající se myš. Madeta tvrdí, že myš se podle všeho do kelímku dostala až po jeho otevření a celá reportáž je součástí konkurenčního boje v Česku.

Madeta ihned po odvysílání reportáže nařčení důrazně odmítla a obrátila na Státní veterinární ústav, který nalezené zvíře zkoumá. Od ústavu již dostala předběžnou zprávu. „Podle ní je vysoce pravděpodobné, že se myší holátko dostalo do mléčného výrobku až po jeho otevření a částečném zkonzumování. Celou věc momentálně řeší právní oddělení, budeme podávat trestní oznámení,“ řekla serveru E15.cz mluvčí Madety Marta Faktorová.

Vedení Madety tvrdí, že je technologicky nemožné a technicky neproveditelné, aby se do výrobku mládě myši či jakýkoli jiný předmět dostaly, a to proto, že celý výrobní proces krému Lipánek je uzavřený, opatřený síty a obsahující kaskádu čerpadel a mixerů. Provozy všech výrobních závodů Madety jsou navíc pod stálým a přísným dohledem Státní veterinární správy.

Madeta: Nekalé praktiky si nenecháme líbit

Dotyčné balení Lipánka, v němž byla myš údajně objevena, bylo vyroben 16. září. Madeta také upozorňuje na to, že ze záběrů televize Nova je zřejmé, že zvíře leželo na dně zcela vyjedeného kelímku čisté a navíc ve stavu, který i laickým pohledem vylučuje, že by se v krému vyskytovalo dva týdny od výroby.

„Vnímám vše jednoznačně jako nekalou praktiku v rámci konkurenčního boje a rozhodně si to nenecháme líbit. Tato kauza poškodila nejen značku Lipánek, ale i jméno Madety,“ uvedl ředitel a majitel mlékárny Madeta Milan Teplý po odvysílání reportáže.

Nova si ale za reportáží stojí. „V reportáži jsme uváděli fakta známá ve chvíli vzniku reportáže, prostor k vyjádření dostaly všechny zainteresované strany. Z našeho pohledu tedy k profesnímu pochybení nedošlo,“ řekla E15.cz mluvčí Novy Marie Janíková Fianová.

Podle mluvčí pak obecně řečeno, pokud v době po odvysílání reportáže vyjdou najevo odlišná fakta než ta, která televize uvedla ve vysílání, je ochotna je našim divákům znovu předložit. „Nemáme k dispozici žádné důkazy, které by dokazovaly souvislost reportáže s konkurenčním bojem,“ dodala.

Milan Teplý: Nikde v Evropě se neodevzdal trh řetězcům jako v Česku

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah