Plzeňský Prazdroj chystá pivní rošádu

Velkopopovický kozel (ilustrační foto)

Velkopopovický kozel (ilustrační foto) Zdroj: Profimedia

Velkopopovický Kozel (ilustrační foto)
Ilustrační fotografie k Plzeňskému prazdroji
3
Fotogalerie

Výroba Velkopopovického Kozla Premium, který u českých pivařů propadal, končí. Plzeňský Prazdroj přijde od května s novým ležákem.


Zastavení výroby Kozla Premium, patřícího do šestice Velkopopovických kozlů, potvrdila pro deník E15 mluvčí Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková. “Jeho prodeje jsou v rámci portfolia značky nejnižší,” uvedla. Pokles odmítla vyčíslit. Ležák nemá oblibu i podle pivařských webů, z nichž mu Pivníci.cz dávají 4,5 bodu z deseti a Atlas piv ho hodnotí 53 procenty.

Pivovar na trh nový produkt Mistrův ležák, který začne rozvážet do restaurací a obchodů od května. Informace E15 z trhu mluví tom, že si pivaři na novince připlatí, podle mluvčí Němečkové ale pivovar zatím neplánuje cenu zvyšovat. “Ceníková cena bude 16,90 korun, tedy na úrovni jiných běžných ležáků,” dodala.

“V novém ležáku necháváme více vyniknout použité slady – světlý a především karamelový. Delší doba ležení více zvýrazňuje charakteristickou chuť Kozla,” popsala nové pivo mluvčí.   

Plzeňský Prazdroj, který je největším českým pivovarem,loni prodal v Česku a zahraničí více než jedenáct milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Před rokem ho převzala japonská skupina Asahi, výrobce piva, lihovin, nealkoholických nápojů a potravin, který působí ve více než stovce zemí.