Tržby lídra tuzemského trhu s kávou poprvé překonaly tři miliardy

Tchibo Praha, ilustrační snímek

Tchibo Praha, ilustrační snímek Zdroj: archiv

Domácí tržby předního hráče na trhu s kávou Tchibo Praha loni meziročně vzrostly o 1,5 procenta a překonaly tři miliardy korun. Téměř 1,35 miliardy korun firma utržila na nepotravinářském zboží. Zisk vzrostl zhruba o čtyři procenta na téměř 162 milionů korun, vyplývá to z výroční zprávy společnosti zveřejněné ve Sbírce listin. Hlavní značky firmy jsou Tchibo a Jihlavanka.

Letos chce společnost zvýšit tržby z prodeje spotřebního zboží o tři procenta. V kávovém byznysu jí loni tržby rostly o 3,5 procenta, což podle ní znamená pětiprocentní překročení plánu. Letos očekává zhruba dvouprocentní nárůst.

Nárůst zisku hodnotí firma, která loni v ČR zaměstnávala 427 lidí, jako výsledek správné investiční strategie. Společnost uvádí, že proti předloňsku loni posilovala své dlouhodobé vedoucí postavení na trhu pražené kávy a budovala dál pozici u instantních výrobků. Loni pak nově uvedla na trh například nové příchuti kávové limonády Mazagrande Fresh Citrus a Cranberry nebo limitovanou edici Cherry Chill.

Loni se její prodejní síť rozrostla o obchod v pražské Havelské ulici. „Zároveň společnost pokračovala v investicích do renovace starších prodejen a realizovala kompletní rekonstrukci dalších dvou z nich. Závěrem roku 2018 provozovala společnost na území ČR 41 vlastních obchodů Tchibo,“ dodává ve své výroční zprávě. Navíc firma pokračovala s konceptem tzv. pop-up storů - dočasných obchodů, které se na jednom místě vyskytují dva až tři měsíce a kde se prodává levněji zboží ze starších kolekcí.

Vlastníkem Tchibo Praha je společnost Eduscho Austria, která patří firmě maxingvest ag sídlící v Hamburku.

Tchibo bylo založeno v roce 1949 v Hamburku. Na českém trhu působí od roku 1991. V Jihlavě původně fungoval i závod Tchiba na pražení kávy, výroba tu však byla asi přes desetiletím ukončena.

Spotřeba zrnkové kávy v ČR se podle údajů Českého statistického úřadu pohybuje kolem dvou kilogramů na hlavu a rok. Jak dříve odhadl marketingový manažer Nescafé Jan Doležel, celý trh s kávou dosahuje v ČR 30 miliard korun ročně a roste.