Tchibo v Německu nabídne službu pronájmu oděvů pro děti

děti

děti

ČTK

Německý prodejce kávy a spotřebního zboží Tchibo spustí v Německu novou internetovou službu, která umožní pronájem oblečení pro děti. Chce tak využít rostoucího zájmu o sdílenou ekonomiku, kterou zpopularizovaly služby jako Airbnb a Uber. Firma uvedla, že služba Tchibo Share bude spuštěna 23. ledna.

„Čím dál více spotřebitelů si chce výrobky raději pronajímat, než je vlastnit,“ sdělila firma. Dodala, že službu bude provozovat ve spolupráci s magdeburskou společností kilenda.

Zákazníci si budou moci na internetu vybrat oblečení a půjčit si ho nejméně na měsíc. Po jeho vrácení bude oblečení profesionálně vyčištěno a znovu nabídnuto k pronájmu. Poplatek by se měl lišit podle položky oděvu. Pronájem dětské bundy například může stát čtyři eura (102 Kč) za měsíc a trička dvě eura, uvedla firma.

„Pronájem šetří čas, peníze a místo a poskytuje určitou rozmanitost ve skříni. Ale především je udržitelný, protože šetří zdroje,“ poznamenala firma. „Čím častěji a déle se výrobek používá, tím lépe pro životní prostředí,“ upozornila Nanda Bergsteinová ze společnosti Tchibo.

Firmy po celém světě se snaží otestovat modely sdílení, od aut přes domy, oděvy, luxusní zboží po mechanické nářadí. Snaží se tak vyjít vstříc takzvané generaci mileniálů, tedy těch narozených po roce 2000, kteří kladou menší důraz na vlastnictví a více sdílejí nebo si zboží vyměňují a obchodují s ním.

Objem sdílené ekonomiky je stále nízký, ale očekává se, že vzroste. Poradenská společnost PricewaterhouseCoopers v nedávné studii odhadla, že by hodnota sdílené ekonomiky mohla stoupnout ze zhruba 15 miliard dolarů v roce 2016 na 335 miliard USD (7,1 bilionu Kč) v roce 2025.