Bloomberg a Sky „zezelenají“. Firmy se zavázaly využívat obnovitelné zdroje

Sídlo Bloombergu v New Yorku

Sídlo Bloombergu v New Yorku Zdroj: Repro adweek.com

Společnosti Bloomberg a Sky se zavázaly využívat v rámci svého byznysu co největší podíl obnovitelných zdrojů energie. Připojily se tak k více než padesátce firem, které spojuje stejný cíl pod iniciativou RE100.

Bloomberg, finanční a mediální společnost, která zaměstnává 18 tisíc a má roční obrat ve výši 9,5 miliardy dolarů, chce během následujících 10 let pokrýt veškerou spotřebu elektrické energie právě pomocí OZE, jak uvádí web wemeanbusinesscoalition.org.

„V roce 2013 jsme si stanovili cíl 35 % z OZE do roku 2020. Máme jasný plán, jak dosáhnout tohoto bodu, takže vytyčení roku 2025 pro dosažení 100 procent obnovitelné elektrické energie je rovněž dosažitelné,“ uvedl Curtis Ravenel z Bloombergu.

Jak uvádí web oenergetice.cz, za rok 2015 využil Bloomberg z obnovitelných zdrojů 3000 megawatthodin elektrické energie, což představuje jedno procento celkové spotřeby firmy. Během následujících dvou let by měla ale společnost dokončit tři ekologické projekty. Koncem roku 2017 by tak elektřina z OZE měla představovat 21 procent spotřeby.

Cílem Sky, evropské firmy na telekomunikaci a informační technologie, která zaměstnává na 30 tisíc lidí, je získávat 100 procent elektrické energie z obnovitelných zdrojů do roku 2020. Aktuálně zelená energie pokrývá tři čtvrtiny spotřeby elektrické energie společnosti. „Dodnes jsme investovali více než 8,5 milionů liber do technologií od větrných turbín přes solární panely až ke kotlům na biomasu,“ uvádí Fiona Ballová ze Sky.

Iniciativa RE100 vznikla v roce 2014. Aktuálně má 56 členů.

Členové RE100:
Adobe, Alstria, Autodesk, Aviva, Biogen, Bloomberg L.P., BMW Group, BROAD Group, BT Group, Coca-Cola Enterprises, Commerzbank, DSM, Elion Resources Group, Elopak, Formula E, Givaudan, Goldman Sachs, Google, H&M, IKEA Group, Infosys, International Flavors & Fragrances Inc.(IFF), J. Safra Sarasin, Johnson & Johnson, Kingspan, KPN, La Poste, Land Securities, Marks & Spencer, Mars Incorporated, Microsoft, Nestlé, Nike, Inc., Nordea Bank AB, Novo Nordisk, Pearson PLC, Philips, Procter & Gamble, Proximus, RELX Group, Salesforce, SAP, SGS, Sky plc, Starbucks, Steelcase, Swiss Post, Swiss Re, Tata Motors Limited, UBS, Unilever, Vaisala, Voya Financial, Walmart and YOOX Group.

[[|Apple chce být stoprocentně zelený. Následují ho i další technologické firmy?]]