Bohemia Sekt čeká rekordní prodeje, rozhodující budou Vánoce

Bohemia Sekt

Bohemia Sekt Zdroj: Profimedia

Skupina Bohemia Sekt, která si drží zhruba 70 procent na trhu šumivých vín v ČR, prodala za 11 měsíců více lahví sektů než za stejné období loňského roku. Rozhodující bude ale prosinec. Za celý rok očekává skupina mírně vyšší prodeje než loni, řekl ředitel Ondřej Beránek.

Společnost loni uplatnila na trhu rekordních více než 16 milionů lahví sektů a šumivých nápojů, meziročně o šest procent více. Celkový trh šumivých vín v ČR je přes 19 milionů lahví.

"Trh sektů koresponduje s ekonomickou náladou ve společnosti. Od roku 2013 trvale roste," uvedl Beránek. Podobně se podle agentury Nielsen zvyšují tržby v obchodech nad 400 metrů čtverečních prodejní plochy, které tvoří zhruba dvě třetiny celkového trhu sektů. Spotřeba je 1,8 lahve na osobu a rok a meziročně se zvýšila téměř o šest procent, letos by mohl nárůst činit kolem pěti procent. "Je to dáno pozitivním vnímáním ekonomické nálady a častější spotřebou sektů během roku," řekl Beránek.

Firma vyrábí v posledních letech sekty ve dvousměnném provozu téměř celoročně, už od ledna. Letos se jí podařilo domluvit s hlavními odběrateli, hlavně řetězci, že zboží na Vánoce nakoupily s předstihem už v říjnu a listopadu. "Vzájemně jsme si pomohli od logistické špičky bezprostředně před Vánoci. Riziko, že se zboží nedostane včas na regály zákazníkům, se tím významně snížilo," řekl Beránek.

Kvůli předzásobení se podle Beránka se nedají porovnat dosavadní prodeje s loňskem. "Celkově se budeme pohybovat v úrovni loňských čísel. Jestli to bude procento dvě nad nebo pod, to se teď nedá říct právě kvůli té prosincové špičce. Ale budeme někde na loňských číslech," dodal.

Maloobchodní trh sektů za posledních 12 měsíců vzrostl o 2,4 procenta v objemu, ale o 6,3 procenta v hodnotě, což je dáno tím, že Bohemia Sekt zdražil loni v říjnu v průměru o pět procent.

Skupina letos změnila design všech svých produktů. Láhve v nové podobě sjíždějí ze stáčecí linky od srpna. V červenci měla výroba odstávku, při níž měnila etiketovací a kapslovací stroj dohromady za 40 milionů Kč. Stroje nově využívají samolepicí etikety s moderními tiskovými efekty. "Reakce spotřebitelů jsou jednoznačně pozitivní. Snažili jsme se o to, aby všechny produkty vypadaly ještě více luxusněji," uvedl ředitel.

Firma také letos přišla s novou marketingovou komunikací. "Sekt je nejen synonymem oslavy, začali jsme ho také silněji komunikovat jako doplněk společných okamžiků ve dvou," dodal.