Budvar přesune do Česka stáčení plechovkového piva

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: budweiser-budvar.cz

Většina velkých pivovarů v posledních letech investovala do vlastních stáčecích linek piva do boom prožívajících plastových lahví PET. Budějovický Budvar se ale vydává jiným směrem.

Kvůli stoupajícím prodejům investuje 95 milionů korun do vlastní linky na stáčení piva do Čechy jinak nepříliš oblíbených plechovek. S budováním linky, která je jednou z letošních klíčových investic Budvaru, by se mělo začít letos a do provozu by měla být spuštěna v prvním čtvrtletí příštího roku.

Pivovar Budvar doposud stáčí své značky do plechovek v pivovaru Ottaklinger sídlícím ve Vídni. „V loňském roce jsme se dostali na takový objem prodeje plechovkového piva, který nás opravňuje k zahájení výstavby vlastních stáčecích kapacit,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Budvaru Jiří Boček.

V loňském roce pivovar vyrobil 71 560 hektolitrů piva v plechovkách, což meziročně znamená nárůst o 7,5 procenta. Před pěti lety byl přitom prodej piva v plechu zhruba poloviční. Na celkové produkci českobudějovického pivovaru se loni plechovkové pivo podílelo 4,5 procenta. Stáčení piva do plechovek v Rakousku znamená přitom vyšší náklady na dopravu značek Budvaru do Rakouska a zpět, náklady za služby a další výdaje.

Na tuzemská piva v plechovkách připadá kvůli vyšší ceně oproti pivu ve skleněných a plastových lahvích jen 1,5procentní podíl. Ten se v posledních letech výrazně nemění, uvedl výkonný ředitel tuzemského svazu pivovarů Jan Veselý. Je to dáno hlavně tím, že spotřebitel v ceně platí i náklady na plechový obal. Pivo ve skle je levnější díky zálohovaným lahvím, takže obal zákazníka téměř nic nestojí. „Plechovky se prosazují v zemích, kde nemají zálohy na lahve,“ uvedl Veselý.

Rozhovor s Jiřím Bočkem čtěte v zítřejším vydání deníku E15