Budvar přesune do Česka stáčení plechovkového piva

Kvůli stoupajícím prodejům investuje 95 milionů korun do vlastní linky na stáčení piva do Čechy jinak nepříliš oblíbených plechovek. S budováním linky, která je jednou z letošních klíčových investic Budvaru, by se mělo začít letos a do provozu by měla být spuštěna v prvním čtvrtletí příštího roku.
Pivovar Budvar doposud stáčí své značky do plechovek v pivovaru Ottaklinger sídlícím ve Vídni. „V loňském roce jsme se dostali na takový objem prodeje plechovkového piva, který nás opravňuje k zahájení výstavby vlastních stáčecích kapacit,“ uvedl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Budvaru Jiří Boček.
V loňském roce pivovar vyrobil 71 560 hektolitrů piva v plechovkách, což meziročně znamená nárůst o 7,5 procenta. Před pěti lety byl přitom prodej piva v plechu zhruba poloviční. Na celkové produkci českobudějovického pivovaru se loni plechovkové pivo podílelo 4,5 procenta. Stáčení piva do plechovek v Rakousku znamená přitom vyšší náklady na dopravu značek Budvaru do Rakouska a zpět, náklady za služby a další výdaje.
Na tuzemská piva v plechovkách připadá kvůli vyšší ceně oproti pivu ve skleněných a plastových lahvích jen 1,5procentní podíl. Ten se v posledních letech výrazně nemění, uvedl výkonný ředitel tuzemského svazu pivovarů Jan Veselý. Je to dáno hlavně tím, že spotřebitel v ceně platí i náklady na plechový obal. Pivo ve skle je levnější díky zálohovaným lahvím, takže obal zákazníka téměř nic nestojí. „Plechovky se prosazují v zemích, kde nemají zálohy na lahve,“ uvedl Veselý.
Rozhovor s Jiřím Bočkem čtěte v zítřejším vydání deníku E15