Volkswagen uvedl, že vyšetřování podporuje. Automobilka prý vyšetřovatelům předala „širokou“ škálu dokumentů. Státní zastupitelství zahájilo vyšetřování Volkswagenu kvůli emisnímu skandálu minulý týden. Reagovalo tak na desítky žalob ze strany občanů i samotné firmy.
Volkswagen nedávno přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let existence Volkswagenu.
Koncern již v reakci na skandál provedl řadu personálních změn. Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller. Škody Auto se v rámci těchto změn od listopadu stane Bernhard Maier. Nahradí tak Winfrieda Vahlanda, který povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku.
Proaktivní řešení
Jak dnes Volkswagen uvedl, není nadále jasné, zda je software pro kontrolu emisí nezákonný podle evropských pravidel. Automobilka již dříve uvedla, že zmíněný software mohl být instalován do zhruba 11 milionů vozidel převážně v Evropě. U většiny těchto vozů ale prý „nemá žádný účinek“.
Německý vicekancléř a ministr hospodářství Sigmar Gabriel dnes Volkswagen vybídl, aby při řešení krize postupoval proaktivně. Uvedl ale také, že kritici by neměli překročit určitou mez. „Neměla by nastat debata o automobilovém odvětví nebo dieselové technologii,“ uvedl Gabriel, který se dnes ve Wolfsburgu zúčastnil schůze odborového svazu zaměstnanců Volkswagenu.