Fittipaldi si založil vlastní značku. Na trh jde s novým supersportem

Fittipaldi EF7

Fittipaldi EF7 Zdroj: Profimedia.cz

Emerson Fittipaldi se do důchodu nechystá. Rozhodl se postavit špičkový sportovní vůz. Na vývoji spolupracuje i s legendárním studiem Pininfarina.

Sedmdesátiletý bývalý formulový závodník Emerson Fittipaldi se rozhodl na automobilový trh uvést vlastní značku. V současné době se soustředí na vývoj exkluzivního supersportu EF7, který představil už před měsícem na autosalonu v Ženevě. První prototyp by měl z dílen vyjet už v srpnu, k dostání by měl být v příštím roce. Informoval o tom server autocar.co.uk.

Exkluzivitě auta odpovídá i cena, která překročí milion dolarů. Jako bonus zákazník dostane Fittipaldiho osobní instruktáž.

Vznik automobilky slavného Brazilce je finančně podporován americkým investičním fondem Dakia Global, který se zaměřuje na trvale udržitelné projekty a nové technologie. Velikost investice není známa. Vedení společnosti nevylučuje, že podpoří i vývoj dalších modelů.

Pilotní projekt nové značky už má konkrétní obrysy. Kromě Fittipaldiho se na vývoji podílí i další legendární firmy. Karoserii a šasí má na starosti slavná italská designérská společnost Pininfarina, která má na svědomí například Lancii Stratos nebo několik modelů Alfy Romeo či Fiatu.

Vnitřnosti speciálu EF 7 vznikají v Německu pod taktovkou firmy HWA. Ačkoli jméno německé společnosti není tak známé jako jejich italských kolegů, má za sebou také dlouhou a úspěšnou tradici. Připravuje například techniku závodních speciálů Mercedes AMG pro sérii DTM.

 „Je to dream team, italský design a německá technika,“ řekl Fittipaldi.

EF7 bude pohánět osmiválec s objemem 4,8 litru, maximální rychlost bude přesahovat 150 mil za hodinu. Klíčovou charakteristikou je váha, která by neměla být více než tisíc kilogramů.

Fittipaldi je mistr světa ve Formuli 1 z let 1972 a 1974. Na konci osmdesátých let jezdil za vlastní tým, čímž jeho úspěchy skončily. Později začal s podnikatelskými aktivitami. Zmíněný tým se snažil i po svém konci za volantem řídit jako manažer. Jeho snahy ale nevyšly, tým navíc spolykal většinu jeho úspor. V devadesátých letech se účastnil americké série Indycars, vyhrál slavný Indianapolis 500. Závodní kariéru definitivně ukončil těžkou nehodou.