Goodyear nestíhá poptávku po pneumatikách pro SUV, klesl mu zisk

Příjmy se snížily o 8,3 procenta na 3,7 miliardy dolarů a zaostaly za očekáváním analytiků dotazovaných agenturou Thomson Reuters. Společnost kromě pneumatik stejného jména prodává pneumatiky pod značkami Kelly, Dunlop, Fulda, Debica či Sava.
V USA díky nízkým cenám benzinu výrazně stoupla poptávka po SUV a malých nákladních vozech. Goodyear se nyní snaží udržet krok s rostoucí poptávkou po pneumatikách pro tyto vozy od automobilek, jeho kapacity v USA jsou však omezené.
Goodyear prodal v Americe 18 milionů pneumatik, o 6,3 procenta méně než loni. Tržby na americkém kontinentu klesly o 13 procent na 1,95 miliardy dolarů, provozní zisk zde však stoupl na 260 milionů dolarů díky nižším nákladům na suroviny a prodeji dražších pneumatik.
Pokles v Evropě
V Evropě prodej pneumatik vzrostl o dvě procenta na 16,2 milionu, tržby zde však klesly o šest procent na 1,25 miliardy dolarů. Důvodem byl vývoj směnných kurzů. Provozní zisk se zvýšil o deset procent na 80 milionů dolarů.
Největší růst zaznamenala firma v oblasti Asie a Tichomoří, kde prodej pneumatik stoupl o 28 procent na 7,3 milionu a tržby o devět procent na 489 milionů dolarů. Provozní zisk vzrostl o 18 procent na 79 milionů dolarů. Výsledky podpořila loňská akvizice kontrolního podílu ve firmě Nippon Goodyear.