Inekon poslal do Salcburku poslední unikátní vlak. Jedná o novém kontraktu

Veškerá montáž se uskutečnila v ostravské společnosti Ekova Electric. „Poslední soupravu nyní ještě čeká finální testování přímo v Salcburku. S jejím zařazením do běžného provozu se počítá od dubna,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel společnosti Inekonu Josef Hušek.
Kvalita práce vedla podle Huška v průběhu zakázky také k jejímu dalšímu rozšíření v hodnotě téměř 25 milionů korun. Nad rámec původní smlouvy byly doobjednány například lakýrnické práce nebo výměna čalounění a pohonu dveří u posledních čtyř vozů.
V jednání jsou další čtyři vlaky
„S rakouským zákazníkem nyní jednáme o možném uzavření nové zakázky na modernizaci dalších čtyř vlakových jednotek,“ dodal Hušek.
Součástí modernizace celkem devíti vlakových jednotek bylo vyprojektování zcela nového nízkopodlažního článku, který je umístěn do středu soupravy mezi dva původní krajní články.
Jeho konstrukce je navržena na míru přesně podle konkrétních požadavků rakouského zákazníka Salzburger Lokalbahnen a umožní pohodlnou přepravu nejen tělesně, ale i zrakově postiženým cestujícím.
U prvních pěti z devíti vlakových souprav byla kromě vestavby středního článku provedena také modernizace části interiéru krajních článků.
J
ejí součástí byla například výměna podlahových krytin, sedadel či stávajících skládacích dveří za předsuvné a další drobné elektro-technické úpravy v kabině řidiče.
Veškeré nové vybavení je navíc vyrobeno z nehořlavého materiálu a splňuje tak zvýšené nároky EU na požární bezpečnost.
Josef Hušek: S tramvajemi už jsme dobyli Washington a Moskvu, na řadě je Peking