Jahn končí v čele sdružení autoprůmyslu. Nahradit ho má Wojnar ze Škody

Martin Jahn

Martin Jahn Zdroj: Jan Rasch, Euro E15

Martin Jahn
Martin Jahn, Volkswagen
Martin Jahn
Martin Jahn
5
Fotogalerie

Novým prezidentem Sdružení automobilového průmyslu by se příští týden měl stát jeho dosavadní viceprezident, člen představenstva Škody Auto pro personalistiku Bohdan Wojnar. Jako jediný kandidát pravděpodobně nahradí stávajícího prezidenta Martina Jahna, který se funkce vzdá kvůli svému angažmá ve vedení jedné ze dvou firem Volkswagenu v Číně.

Jahn působil v čele AutoSAP devět let. Naposledy byl prezidentem zvolen letos na jaře.  „Na jednání přiletí do Prahy dosavadní prezident AutoSAP Martin Jahn z Číny, kde od letošního léta působí ve vedení jednoho ze dvou společných podniků Volkswagenu. Už před nástupem do nové funkce ve Volkswagenu Martin Jahn oznámil, že dlouhodobě nebude možné na takovou dálku funkci prezidenta automobilového sdružení vykonávat,“ uvedl mluvčí sdružení Miroslav Konvalina.

Vedle nového prezidenta a jednoho viceprezidenta hodlá AutoSAP zvolit také dva nové členy představenstva. Viceprezidenty mají zůstat Pavel Juříček a Miroslav Dvořák. Na uvolněné místo viceprezidenta po Wojnarovi kandiduje zástupce TPCA Czech Jan Pešek.

Podle Wojnara je automobilový průmysl oporou české ekonomiky. „Firmy sdružené v AutoSAP dávají napřímo práci zhruba 110.000 zaměstnanců, nepřímo má tak práci díky širokým dodavatelským řetězcům zhruba půl milionu lidí. To je velká zodpovědnost. V současnosti náš další rozvoj začínají omezovat vnější překážky - nedostatek pracovních sil, chybějící infrastruktura a podobně. To je zásadní problém ovlivňující naši konkurenceschopnost,“ uvedl ve zpravodaji sdružení.

„Usilovali jsme o naplnění naší základní vize: Česká republika, nejlepší místo pro automobilový průmysl. Hlavní oblasti, na které se zaměřujeme, zůstávají - rozvoj technického vzdělávání, podpora nástupu vozidel na alternativní paliva, nastartování obnovy vozového parku, přesnější zacílení financí do výzkumu, vývoje a inovací či zaměstnavatelské vztahy,“ řekl Jahn. Během Jahnova vedení sdružení AutoSAP byla mimo jiné v roce 2008 zahájena výroba osobních aut ve třetí automobilce Hyundai Nošovice.

V Česku se má letos vyrobit rekordních 1,3 milionu aut. Za deset měsíců produkce překonala milionovou hranici, když vzrostla o 5,6 procenta na 1,11 milionu vozů. Největší nárůst zaznamenala značka Škoda Auto.

Automobiloví výrobci v rámci Sdružení automobilového průmyslu loni zvýšili tržby o sedm procent na rekordních 912 miliard korun. Export tvořil 85 procent tržeb. Sdružení reprezentuje podniky v Česku s podílem téměř 90 procent v automobilovém průmyslu. Jejich podíl na celkové průmyslové výrobě se meziročně zvýšil o jeden procentní bod na 22 procent.