Konkurence pro Bohemia Sekt? Německý výrobce šumivých vín Rotkäppchen-Mumm se zaměřil na Česko

Video placeholder
Rotkäppchen-Mumm
Christof Queisser, ředitel společnosti Rotkäppchen-Mumm
Bohemia Sekt, ilustrační foto
Šumivé víno
4 Fotogalerie

Obří německý výrobce se značkou Červená Karkulka chce výhledově desetiprocentní podíl na trhu.

O šumivé nápoje roste v posledních letech zájem, což také dokazuje výsledek nejsilnějšího výrobce českého trhu, společnosti Bohemia Sekt. Loňský rok byl pro něj rekordní, utržil 1,8 miliardy korun. Na tuzemském trhu se ale chce výrazněji prosadit silný německý výrobce Rotkäppchen-Mumm, který loni vykázal obrat ve výši téměř jedné miliardy eur.

Společnost Bohemia Sekt loni prodala 28,5 milionu lahví svých produktů, německý Rotkäppchen – v překladu Červená Karkulka – 178 milionů. „Český trh jsme sledovali uplynulých patnáct let a pečlivě jej vyhodnocovali,“ řekl deníku E15 Christof Queisser, generální ředitel německého výrobce. Rotkäppchen-Mumm působí na českém trhu dva roky a je zastoupen v obchodních řetězcích. „Náš tržní podíl v Česku je minimální, ale nikam nechvátáme. V dlouhodobém horizontu je náš cíl získat deset a více procent trhu,“ uvedl Queisser.

Podívejte se, jak vypadá sídlo firmy Rotkäppchen a výroba vín

Video placeholder
Vinařství Rotkäppchen-Mumm v prodalo 178 milionů lahví sektu • Michal Nosek, František Kára

Společnost Bohemia Sekt měla v roce 2015 podíl 66,9 procenta a loni si jej podle odhadů minimálně udržela. „Sekt je pro nás barometrem spotřebitelské nálady. Jsem přesvědčen, že za rostoucí oblibou sektů je vidět i vývoj makroekonomiky. Roste spotřebitelská důvěra a nálada lidí a to pomáhá prodeji sektů stejně jako třeba prodeji automobilů,“ uvedl již dříve Ondřej Beránek, ředitel Bohemia Sektu.

Právě tohoto růstového trendu chce využít i německý Rotkäppchen-Mumm. Je nám jasné, že dominanci Bohemia Sektu neohrozíme, ale zbytek trhu je roztříštěný, a toho chceme využít,“ uvedl Queisser. Jeho slova potvrzují i data agentury Nielsen. Druhé místo v roce 2015 obsadily se svým sektem Templářské sklepy, ale tržní podíl představoval pouhá 4,6 procenta, zatímco třetí místo patřilo značce Moët & Chandon se 3,2 procenta. Z propočtu pak vyplývá, že firmě Rotkäppchen–Mumm k dosažení druhého místa na trhu postačí prodat zhruba 350 tisíc lahví. 

Rekorní obrat se blíží miliardě eur
 Rok 2016 byl pro společnost Rotkäppchen-Mumm z Freyburgu nejúspěšnějším rokem v historii. Lídr německého trhu sektů loni prodal 178 milionů lahví a celkový obrat dosáhl 986 milionů eur. Celkem firma dodala na trh 271 milionů lahví různých nápojů včetně nealka a lihovin.