Češi se naučili pít šumivá vína i jindy než na Silvestra, Bohemia Sekt hlásí rekordní tržby

Výroba Bohemia Sekt

Výroba Bohemia Sekt Zdroj: Bohemia Sekt

Bohemia Sekt
Ondřej Beránek, Bohemia Sekt
Habánské sklepy
4
Fotogalerie

Společnost Bohemia Sekt hlásí další růst tržeb. Rekordní sumu z roku 2015 loni navýšila o další tři procenta na 1,8 miliardy korun. Poptávka po jejích šumivých vínech, hlavním produktu firmy, byla totiž vyšší i mimo hlavní sezónu, kterou představuje závěr roku.

O svých ziscích společnost Bohemia Sekt neinformovala, celkem ale prodala necelých 28,5 milionu lahví svých produktů.

Největší část prodejů tvořily lahve stejnojmenného šumivého vína. Těch se loni rozprodalo téměř 12 milionů. Rostly však i prodeje nápojů značky Avanti či Prosecco Mionetto, v součtu šlo zhruba o tří miliony lahví.

Šumivá vína se více prodávala dokonce i v průběhu roku a ne jen na jeho konci, kdy se tradičně udá nejvíce lahví. Tento trend si v Bohemia Sektu vysvětlují jako reakci na obecně pozitivní náladu ve společnosti.

„Občas o sektu mluvíme jako o barometru společenské nálady. Nárůst prodejů šumivého vína si tedy mimo jiné vysvětlujeme pozitivním stavem ekonomiky,“ uvádí ředitel společnosti Ondřej Beránek s tím, že Češi po sektu častěji sahají i při oslavách Valentýna a dalších svátků.

Kromě sektů se skupina Bohemia Sekt zabývá i produkcí tichých vín. Čtyři vinařství ve vlastnictví firmy - Habánské sklepy, Víno Mikulov, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov - loni prodala dohromady celkem 11 milionů lahví, což představuje meziroční navýšení o tři procenta.