Luxusní značky aut hlásí výjimečný rok, útočily na pozici BMW | E15.cz

Luxusní značky aut hlásí výjimečný rok, útočily na pozici BMW

Mercedes-Benz třídy S
Mercedes-Benz třídy S
• 
ZDROJ: CC BY-ND 2.0: Abdullah AlBargan; Flick.com

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Největší výrobci luxusních aut na světě, BMW, Audi a Mercedes-Benz, prodali v uplynulém roce každý rekordní počet vozů. Pomáhala jim především poptávka v USA a v Číně. Světovou jedničkou na trhu s luxusními vozy zůstalo německé BMW.

BMW za celý rok prodalo dohromady přes dva miliony vozů hlavní značky BMW a značek Mini a Rolls-Royce, a podařilo se jí tak splnit cíl prodat za celý rok více než dva miliony vozidel. Ve srovnání s předešlým rokem jí odbyt stoupl o osm procent. Stalo se tak především díky zájmu o sedany řady 3 a řady 5.

Zatímco dodávky aut značky BMW byly vyšší o skoro desetinu, prodej aut značky Mini se za celý rok snížil o necelé procento. Důvodem je přechod na modely nové generace. Už v prosinci ale data ukazují na nárůst poptávky o více než pětinu, což byl rekord za tento měsíc. Rekordní prodejní rok naopak podle dřívějších zpráv zažil Rolls-Royce, když loni poprvé v historii firmy prodal přes 4000 aut.

Čtvrtý rok rekordního prodeje zažil stejně jako BMW i jeho německý rival Mercedes-Benz. Světová trojka na trhu s luxusními vozy prodala za loňský rok 1 650 010 vozidel, oznámil koncern Daimler, jehož je Mercedes-Benz součástí. Rekordu Mercedes dosáhl v každém z uplynulých 12 měsíců.

O zhruba 29 procent mu loni stoupl odbyt v Číně, kde se za celý rok prodalo více než 281 tisíc mercedesů. Čína se tak pro automobilku poprvé stala největším trhem po USA.

Uspěl i luxusní sedan třídy S

Zákazníci měli zájem především o kompaktní vozy jako CLA Coupe nebo sportovně užitkový GLA, ale také o luxusní sedany třídy S, kde se odbyt zvýšil dokonce o více než 80 procent. Rekordního odbytu dosáhl Mercedes-Benz i za prosinec, kdy prodal 163 171 vozů této značky, což proti stejnému období předchozího roku představuje nárůst o 17 procent.

Celá divize Mercedes-Benz Cars, jež kromě mercedesů zahrnuje i značku Smart, prodala loni celkem přes 1,7 milionu aut, o zhruba 11 procent více než před rokem.

Mercedes by chtěl časem BMW předstihnout a stát se jedničkou na světovém trhu s luxusními auty. Stejný cíl má i jeho německý konkurent Audi, který loni podle všeho zůstal druhým největším hráčem na tomto trhu.

Nárůst dodávek o desetinu

Automobilka, která patří stejně jako mladoboleslavská Škoda do koncernu Volkswagen, oznámila, že jí dodávky za uplynulý rok stouply o 10,5 procenta na více než 1 741 100 vozů, což je rekord v historii firmy. Ve Spojených státech rostlo Audi skoro trojnásobnou rychlostí ve srovnání s tempem tamního trhu, uvedl v prohlášení šéf prodeje Luca de Meo.

V Číně Audi zákazníkům dodalo přes 578 tisíc aut. Stalo se tak prvním výrobcem prémiových aut, který za jediný rok pokořil hranici půl milionu prodaných vozů, ohlásila také automobilka. Rusko bylo naopak jediným z jeho hlavních trhů, kde Audi prodalo méně aut než v roce 2013. Automobilka oznámila i čísla za prosinec. Dodávky se jí podařilo zvýšit o skoro 15 procent na zhruba 150 tisíc vozů.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.