Role, která nastupujícímu bossovi připadne, je podle pozorovatelů mimořádně nevděčná a jedna z nejtěžších v branži. V letošním roce čeká Opel operativní ztrátu ve výši 1,8 miliardy dolarů (1,4 miliardy eur), zhruba se stejně velkým mankem se počítá i napřesrok. „Pokud (Neumann) selže, vystaví v sázku budoucnost více než 125 let staré značky,“ připomínají FTD.
Neumann vystřídá ve funkci Thomase Sedrana, kterého instaloval mateřský GM na špici Opelu letos na jaře. Ve stejnou dobu se poroučel Karl-Friedrich Stracke, a to kvůli špatným výsledkům. Sedranovou prioritou se stalo důsledné vedení hlavní odnože zámořské centrály v Evropě, tuto štafetu Neumann podědí. Další velkou výzvou je pak zamýšlená spolupráce s francouzským PSA Peugeot Citroën „(Sedranovi) chyběly technické pravomoci a zkušenost,“ říká nejmenovaný zdroj.
Právě tyto nedostatky zřejmě ovlivnily Neumannovu volbu: zachránce z Volkswagenu je považován za výtečného technika se specializací na elektroniku. Ve vedoucí pozici se zase osvědčil coby ředitel dodavatelské firmy Continental. V Opelu má podporu dozorčí rady, její nejbližší zasedání připadá na 14. listopad. Zda bude „přestup roku“ potvrzen už tam, není jasné. „Je nutné počítat s určitou karanténou, v tomto oboru obvyklou,“ upozorňují experti. Jisté ale je, že u Volkswagenu má Neumann, dosud zodpovědný na byznys v Číně, vroubek – evropské automobilová jednička mu vyčítá, že pozdě zareagoval na stížnosti asijských zákazníků kvůli kvalitě prodávaných vozů.
Pokud Neumann skutečně přejde, bude třetím top-manažerem VW v představenstvu Opelu. Oba podniky se k plánovanému střídaní stráží odmítly vyjádřit.